Under sommaren min FORD mondeo (01-3500mil ) vägrade att starta , lämnade den till ford verkstad ( före detta ford verkstad har lagt ned p.g.a konkurs ) så den här verkstad tar över verksamhet,det var bensinpumpen som gick sönder ,påstod de, det kostar 5.000!!!!!! att laga den,ok då, kontaktade med försäkringbolaget,så betalade jag "BARA" 2.500 för självrisken,jag hämtade bilen efter reperationen,ville titta hur bensinpumpen ser ut , det har vi redan KASTAT (?) sa de,hur kunde de kasta reservdelar som de påstår har bytt innan besiktning manen från försäkringbolaget kommer ? har de två ( bilverstad och besiktning manen ) kommit överens med spiciell sätt ?($).
Nu min andra bil ( nissan mirca, 90-10000 mil ) har lite problem,fick motorstop under körning,startmotor är ok, batteri är ok, men motorn gick inte att starta igen, väntat 1 timme så det gick att starta , det har hänt samma sak många gånger, har bytt rotor, fördelalock,luftfilter,tändstift,bensinfilter,men hjälte inte , orsak ? hoppas nån i forumet som har bilmekanicker som yrke kan besvara min undrande, har redan lämnat bilen till annan bilverkstad än föra gången, vill inte blir lurad igen ! så därför frågar jag bröder i forumet först innan de byter reservdela.
ALLA SVAR MOTTAGES TACKSAM.
MvH.
BRIAN2004