Sidan 4 av 10 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 96

Ämne: Requesta Guider

  1. #31

    Relook 400s

    Kan någon göra en komplett guide på hur man gör en 400s till en cs ?
    Jag har en dreambox 500 som ska dela med 400an.
    Guiden ska visa hur man ställer in både dreamboxen 0ch relooken .
    Mjukvaror etc .

    mvh
    ekmane

  2. #32

    Guide sökes!?

    Nån som vet om det finns en bra utförlig guide till att sätta upp en cs server med newcs och wincsc på windows burkar. Har lagt ner många timmar nu utan reultat
    Eller om nån vet en bra lösning med kanske program som än enklare!

    Mycket tacksam för svar

    Mvh Niclas

    edit av admin: har klistrat ihop inlägget med "requesta guider"

  3. #33

    Gudie flasha med usb-sticka

    hej finns det nån gudie hur man flashar dreamboxen med usb-sticka på svenska??
    einar

  4. #34

    windows pc newcamd klient

    hmm...noen som har en guide på dette?

  5. #35

    Att få ihop allt

    Hej de så att jag vill ha en fullständig guide om vilka saker jag ska köpa och hur jag ska koplla och konfiguera för att få dom gratis kanalerna samt vilka kanaler gäller detta kanaler från mellanöster också arabiska?
    tack

  6. #36

    Någon som kan skriva guide

    Hej jag undrar om någon kan skriva en guide på hur man sätter upp en cardserverproxy web gränsnit. jag vet inte vad för program man ska använda är helt ny på detta område så all hjälp jag kan få är bra. jag ska använda en vanlig digitalbox med cardlink kort eller liknade har jag tänkt mig eller om någon har någon annan ide.

    är det någon så är det bara fråga

    tack på för hand

    David

  7. #37

    Streaming guide. Dreambox-> internet

    Hej.

    Jag eftersöker en utförlig guide (gärna svensk) för att streama bild ut på nätet för att sedan kunna se på tv på en laptop var som helst i världen.

    Jag har läst ganska många guider om detta med jag kan ändå inte få till att bild och ljud överförs. Många guider är gamla och inaktuella och lirar inte ihop med hur nya uppdaterade program fungerar. Portinställningar och ip setup i routern hade också varit bra(det funkar, men kan vara bra för någon annan).

    Mitt problem: Jag kan (efter att ha följt guider) byta kanal via IE när jag loggat in på DB:n, men inte mer. Problemet ligger säkerligen i uppladdnings hastigheten på mitt ADSL 24/1. På något sätt måste utsignalen från DB:n komprimeras för att kunna gå vidare på nätet. Jag tror att streamen från DB:n är runt 4-5 mb, och uppladdningen är max 1mb på min ADSL uppkoppling. Streamen måste komprimeras, och på något sätt kan man göra det i VLC. VLC:s guide och även andra guider har tyvärr inte inställningarna som behövs. Har testat att ha min pc som "förmedlingscentral" för att komprimera streamen, men får det tyvärr inte att fungera. Jag har fipplat med detta i 6 mån från och till, så nu tror jag snart att det är omöjligt.

    Jag skulle vara någon evigt tacksam om jag kunde få en guide som fungerar.

    Marve

  8. #38
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Jag hoppas att du är medveten om att du behöver MINST 5 mbps i hastighet för att öht få någon bild, helst 8 mbps. Och det är dels hemma hos dig, men framförallt där du kopplar in din laptop.

    I så fall är det "enkelt" öppna en lämplig port i din brandvägg som pekar på port 80 i din DB. Surfa till din externa IPortnummer med EldRäven, klicka på TV-ikonen på den kanalen du vill se & välj att öppna med VLC (något annat duger INTE). VLC ska oxå ha EldRävs-pluginen.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  9. #39
    Skulle behöva en guide till Relook PCeditor på svenska, men det kanske redan finns. Jag har letat men inte hittat någon

  10. #40
    Skulle vilja ha en guide om hur man spelar in till en pc's hårddisk med en DM800 =) Eller om någon kan länka till någon annan guide spelar ingen roll =) Pc'n jag har tänkt använda har Windows XP installerat.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss