Sidan 6 av 10 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista
Resultat 51 till 60 av 96

Ämne: Requesta Guider

  1. #51

    Progdvb

    Jag skulle gärna vilja ha en guide för progdvb med inställningar för 422 feeds.

  2. #52

    ad-teknik MP 3.6 USB på QNAP

    Hur får man igång ad-teknik's USB läsare/brännare på en QNAP 209?
    Skall man installera ftdi samt usbserial via ipkg eller hur skall man göra?

  3. #53
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Kör man NewCS som kortserver så sätts MP i phoenix-läge automatiskt.

    ..annars finns det instruktioner på AD-tekniks hemsida om vilka styrdata man skall skicka till den.


    Kommer den upp som en dev/ttyUSB0 ?
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  4. #54
    Nej den kommer INTE upp som /dev/ttyUSB0 i en QNAP per automatik eftersom man måste in med ftdi_sio samt usbserial drivrutiner.

    Jag har en guide på Tyska om ni har lust att översätta?

    Så nu har jag en adteknik MP 3.6 USB på min QNAP TS209 som funkar.

  5. #55

    dm800 och comhem

    Har en dm800 och får ej den att fungera med comhem.
    Jag kan enbart se comhemkanalen, dom andra blir svart bild.
    Skulle önska en guide hur man sätter upp från start en dm800 mot comhem.

  6. #56

    Asus Eee som server

    Hej alla smarta

    Jag har försökt få igång en Asus Eee 701 som server, men får inte det att snurra. Jag tycker den borde funka utmärkt med sitt lilla format.

    Finns någon därute som har lust att beskriva hur det ska gå till.

    Jag har en Orange AD läsare. Det jag försökte få igång var Newcs.

    ps. Jag kan inte mycke om Linux.

  7. #57

    Ubuntu+newcs och USB phoenix 3.5

    Jag efterlyser en tydlig guide hur man installerar newcs 1.65 i Ubuntu. Allt från vart filerna hämtas (via konsoll?), hur och vart man packar upp dom osv.

    Jag är nybörjare på linux och CS, så om någon förbarmar sig över denna önskan, skriv den gärna med alla kommandon och inte bara "hämta hem xxx i konsollen" utan hela koden isf, tex "hämta hem xxx med kommandot sudo apt-get xxx..."

    Sådär, ska hålla tummarna nu då...

  8. #58
    Hej,
    jag efterlyser en guide i hur man sätter upp följande:

    * Canal Digital IPTV in i datorn med programvara för att spela in program och sen ut till TVn
    * möjlighet för datorn att välja kanal (slippa set top boxen)
    * Kunna använda 1 fjärrkontroll
    * gärna kunna spela upp andra filmer från datorn

  9. #59
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    273
    Tackad
    17 gånger
    Önskar en guide för hur man confar och får ext.epg i en Dreambox 600 med mm-grabber och mplug

  10. #60
    Hejsan. Jag har köpt mig en dreambox 500s, och min fråga är hur ska jag göra för att kunna göra en kanalsökning? Eller finns det någon fil man kan slänga in i boxern med kanal listor? Vilka program ska jag lägga in för att få det att fungera osv? Just nu har jag installerat gemini, men jag får ingen signal då jag gör en transponder scan. Varför och vad bör jag göra för att få det att fungera? Jag är väldigt tacksam för all hjälp. Mvh

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss