Sidan 9 av 10 FörstaFörsta ... 78910 SistaSista
Resultat 81 till 90 av 96

Ämne: Requesta Guider

  1. #81
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    66
    Tackad
    1 gånger

    Asus wl-500 med kortläsare på usb ink oscam?

    Edit: löst för länge sedan....
    Senast redigerad av preu den 2011-01-04 klockan 20:34.

  2. #82
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2008
    Inlägg
    79
    Tackad
    6 gånger
    Skulle bli glad om någon ville ta sig tid att förklara hur man delar ut hårddiskar mellan två dreamboxar.
    Syftet är att kunna se på den ena dreamboxen saker som spelats in på den andra dreamboxen.
    Har inte orkar sätta upp någon NAS därav requesten.
    LT image sitter jag på

  3. #83
    Hej
    Har nu plockat fram mitt TBS 6920 S2 kort, för att plocka in det i min tv-dator.
    Någon som kan guida mig till hur jag får igång det ?
    Har c digital hd-box, som jag tycker har en urusel tv-meny.
    En dreambox 500-s ej heller den använd, men den har jag väl ingen nytta av när jag vill se hd-TV via c digital ?
    Men vad behöver jag fixa för att köra c digitals kanaler via TBS-kortet ?
    Då kan jag väl få tv-menyer som jag vill ha dem ?
    En kortläsare har jag, mp 3.5 tror jag den hette.
    Någon som kan leda mig,vad för programvaror behövs och hur man får det att fungera med dem ?

    Glömde kan jag använda ett interfacecard 1.1 till något nyttigt i min htpc ?

    Väldigt tacksam för hjälp
    Senast redigerad av RedRay den 2011-01-13 klockan 18:59.

  4. #84
    Server: Oscam på en win xp mot klient: dreambox 800se med mgcamd (och snart en billigare DM till sovrummet)
    (localt nätverk, fungera med comhem, läsare via com1)

    Någon som har lust?
    Senast redigerad av Svennebannan den 2011-03-02 klockan 10:25.
    - DM800HD Second Edition - DVB-C Tuner -

  5. #85
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Svennebannan Visa inlägg
    Server: Oscam på en win xp mot klient: dreambox 800se med mgcamd (och snart en billigare DM till sovrummet)
    (localt nätverk, fungera med comhem, läsare via com1)

    Någon som har lust?
    Varför inte servern på DM800:an?
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  6. #86
    Vill hålla DM800:an så obelastad som möjligt (även om det kanske inte är någon större skillnad). Sen har jag en xp maskin rullandes som bla filserver, så tänkte jag att den kan utnyttjas som kortserver också..
    - DM800HD Second Edition - DVB-C Tuner -

  7. #87
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    få igång viasat HD kanaler på en newcs server på en slackware burk, har läst att det ska vara möjligt men hur? är det för mycket tok-kunnande i linux som krävs eller vad? gärna en guide, innehållande vad som krävs ja förrutom HD box då såklart, så man kan se om det är "lönt" att sträva mot det målet :=)

  8. #88
    För att få igång viasat HD så tror jag att man måste göra JTAG på sin viasat box, och läsa av två nycklar. Ska inte vara helt enkelt, och finns inte så mycket info om det, inte som jag hittar.

  9. #89
    Vet inte om de redan finns men en guide till att nå dreamboxen över nätet icket till I-phone vill kunna vara hos en kompis och logga in på mitt nätverk hemma och se tv via dreamboxen

  10. #90
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2012
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    4
    skulle vilja ha information om uppstart av octagon

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss