Sidan 7 av 10 FörstaFörsta ... 56789 ... SistaSista
Resultat 61 till 70 av 96

Ämne: Requesta Guider

  1. #61
    Jag skulle vilja ha en guide för att konfigurera en diablo cam 2.3wi-fi som mewcs client

  2. #62

    Red face Ubuntu Guide

    Hej har problem med Ubuntu

    Undrar om någon kan sätta ihop en guide för Ubuntu Server + newcs + Cccam..
    Vart alla Newcs & CCcam filerna ska vara inlagda i ubuntu..
    Skulle vara jätte tacksam om någon kunde hjälpa mig.
    har Smargo card reader
    Tack.

  3. #63

  4. #64
    Har en dm800c och får ej den att fungera med comhem.
    Jag kan enbart se comhemkanalen, dom andra blir svart bild.
    Skulle önska en guide hur man sätter upp från start en dm800c mot comhem.

  5. #65

    Guide för EyeTV Hybrid och Mac

    Önskar hjälp med att installera och köra EyeTV hybrid på Mac i ComHem kabel digitalt.

  6. #66
    Eftersom det här är en avdelning för guider och tråden för requests så återfinns hela diskussionen om nätverk här http://www.comhit.net/showthread.php?t=26400
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  7. #67

    Uppdatera Gemini

    Hej alla !

    Är det någon som vet var man kan få tag i en guide för att installera ( Uppdatera ) Gemini, och spara alla kanallistor och inspelade filmer, boxen det gäller är en 7020

    / Xoor

  8. #68
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Den här sidan har verkligen allt...men jag hittar ingen bra guide för hur man kan streama från dreambox till dreambox...för att kunna titta i sovrummet....En guide för Dummies...

    Vilka program som behövs..för att kunna komprimera..men inte förlora så mkt i kvalite....Jag har jätte lite i uppladningshastighet.....just nu 1mbit bara medans 25 i downloads...någon som vill hjälpa till...

  9. #69
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Boomerang Visa inlägg
    Den här sidan har verkligen allt...men jag hittar ingen bra guide för hur man kan streama från dreambox till dreambox...för att kunna titta i sovrummet....En guide för Dummies...

    Vilka program som behövs..för att kunna komprimera..men inte förlora så mkt i kvalite....Jag har jätte lite i uppladningshastighet.....just nu 1mbit bara medans 25 i downloads...någon som vill hjälpa till...
    Byt router!
    Har du så lite bandbredd i ditt hemmanätverk så är det nåt som är allvarligt fel...
    :whistle:

  10. #70

    Assymetrisk hastighet...

    Citat Ursprungligen postat av sleddog Visa inlägg
    Byt router!
    Har du så lite bandbredd i ditt hemmanätverk så är det nåt som är allvarligt fel...
    :whistle:
    Har han t.ex en omoddad 7020 så skiljer sig ned/upp med nästan faktor 10. Med nätverksfixen(mjukvarutrix) så ca 4-5 ggr. Då kan det mycket väl vara svårt att få det att fungera box till box. Då spelar det ingen större roll hur snabb switch/router det sitter på.
    Utan några siffror i övrigt verkar de flesta (äldre) boxar vara snabbare ned än upp.
    DM8000 OpenPLi / DM800 OpenPLi |
    Ubuntu 16.04 OSCam 1.2x.xx

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss