Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 36

Ämne: windows XP

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    233
    Tackad
    1 gånger

    windows XP

    Min burk har ballat ur..Precis när windows startar upp så bootar den om hela tiden.Har virussökt hårddisken i en annan burk, inga virus funna.Har även bytt ut nätströmdelen utan något bättre resultat.Finns det någon som har råkat ut för något liknande? Vad ska jag göra? :cry:

  2. #2
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    du har inte installerat nytt moderkort?

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    233
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rejj
    du har inte installerat nytt moderkort?
    Nej det har jag inte. Detn började när jag satt å surfade. :cry:
    Har även instalerat nya drivrutiner till moderkortet men det hjälpte inte. :cry:

  4. #4
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Testat gjort en CMOS-reset på mobo? Har du en windows-cd kan du väl försöka med en systemåterställning.

  5. #5
    kanske är lite tråkigt men med såpass jobbigt problem så rekomenderar jag nog att du installerar om windows.

    får du blåskärm så försök skriva ned vad som står där. Funkar alla fläktar som dom ska?

  6. #6

  7. #7
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Sasser är väl inte riktigt så. Då kommer man ju in i windows, sen kommer en ruta upp där det står att datorn startas om, om typ 30 sek. eller nåt sånt.
    Vad jag förstår kommer han knappt in i windows innan den bootar.

    Bootar den vid windows boot-screen eller "kommer du in i windows" ? Kommer du typ inloggningen, och sedan bootar den?

    Skulle ju rekommendera först en systemåterställning, funkar inte det är alternativet att installera om windows. Du behöver ju inte formatera. Installera på annan hdd eller i en annan mapp.

    Kanske om inte heller det funkar, då skulle jag nog rek. en omformatering tyvärr.

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    233
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rejj
    Sasser är väl inte riktigt så. Då kommer man ju in i windows, sen kommer en ruta upp där det står att datorn startas om, om typ 30 sek. eller nåt sånt.
    Vad jag förstår kommer han knappt in i windows innan den bootar.

    Bootar den vid windows boot-screen eller "kommer du in i windows" ? Kommer du typ inloggningen, och sedan bootar den?

    Skulle ju rekommendera först en systemåterställning, funkar inte det är alternativet att installera om windows. Du behöver ju inte formatera. Installera på annan hdd eller i en annan mapp.

    Kanske om inte heller det funkar, då skulle jag nog rek. en omformatering tyvärr.
    Ibland kommer jag så långt att windows startar . Har provat att boota med cd-skiva utan bättre resultat.När den varit avstängd i några timmar så kan jag jobba med ibland upp till 10 min. Sist jag använde den så dog den när jag startade mediaspelaren. Men den dör även utan den igång. :cry:

  9. #9
    Testa med andra minnen...

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  10. #10
    Detta har endast hänt mig en gång, och i samband med virusangrepp. Ett riktigt ruggigt sådant. Dock märktes det tydligt att datorn var angripen p.g.a. att jag bl.a. fick ett nytt skrivbordsunderlägg där det stod typ "Din dator är infekterad, klicka här för att åtgärda". Troligt... :? Sedan hängde sig allting, jag var tvungen att göra en norsk reset.

    Därefter bootade datorn om hela tiden. Jag formaterade om hela skiten.

    Kan någon månde gissa vad jag fick för virus? Upplysningsvis var jag inne på Astalavista (mycket dumt, jag vet...) och letade efter cracks.

Liknande ämnen

  1. Windows XP
    Av zam1000 i forum Windows
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-02-28, 18:17
  2. Windows 98SE och Windows update
    Av folke i forum Windows
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-05, 14:21
  3. Windows 98SE eller windows ME
    Av snugge i forum Windows
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-08-27, 07:53
  4. Windows XP
    Av Sailor i forum Windows
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-07, 20:25
  5. Ny windows EMU
    Av T-bird i forum Canal Digital
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2004-02-17, 17:03

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss