Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Kanalsortering på Strong 8700

Kanalsortering på Strong 8700

Hejhopp

Har en Strong 8700 sedan i våras, om måste säga under denna tid som jag har haft den så har jag haft mera konstigheter än under alla år med min Humax mottagare.
    Den låser sig ofta, kortuppdateringen via Conexmodulen är seg, ibland så måste jag köra Humaxen för att kortet skall bli uppdatarat.Svårigheter att bytta kanal...
    Nu är det väl så att vill amn ha både CanalDigital o Viasat så funkar inte Humaxen.....sad but tru.
    Så nu har jag "gnällt" lite kommer frågan som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med:

Går det att sortera kanalerna? Nu kommer alla inom ett mönster som Strong vill, men jag tycker att det är mest logist att ha Svt1 på kanal 1..Svt2 på tvåan osv...

Sköt om Er!

Mvh
    /Persson

det kommer en ny mjukvara till nyår
    viasat-cd motarbetar varandra men vi hjälps åt m.v.h.reidar fra BREKKEN

Tack för svaret

Låter som att det inte är en dag för sent.

//Persson

reidarberge!Var har du fått det ifrån?Har haft min strong8700 i snart två år och under den tiden har jag hört att det ska komma ny mjukvara som fixar sorteringsproblemet hur många gånger som helst.

viasat

Citat Ursprungligen postat av reidarberge
    viasat

Fick detta svar från Viasat idag när jag frågade om det kommer någon ny mjukvara till Strongen,

Tack för ditt mail.

Just för tillfället finns det inga såna uppgifter.

Om du har ytterligare frågor är du välkommen att kontakta vår kundservice
    på telefonnummer 08-52 20 00 00.

Med vänlig hälsning

Viasat AB
    Dreambox 7020s, Gemini 3.30

mjukvaran skickas ut samtidigt med den nya till pace. det är samma tillverkare till dessa boxar,kommer runt nyår. låser sig boxen så är det en resest som gäller. dra ur strömmen,håll pil upp-ner ok ,meny inne sätt i strömmen igen,när det står clear på displayen så släpper du knapparna då är boxen nollad

:lol: :lol: :lol: Tjena är det någon som vet om det ha dykt upp någon ny mjukvara till strong och pace än!

Elisa

är tillgänglig nu. ni tankar ner den genom att dra ut strömmen,i med den igen när det lyser 4 st punkter på displayen tryck standby .pil upp ,pil ner ,standby. sen börjar boxen tanka ner mjukvaran. boxen bör bli bättre med den men det kommer yttligare en sw så att man kan sortera kanaler längre fram ha en bra tv kväll m.v.h.reidar
    nästa gång det kommer en sw så går det att sortera kanaler men de har problem att få den att funka bra på både pace o strong_______________

enligt viasat kommer det inte någon

Citat Ursprungligen postat av reidarberge
    är tillgänglig nu. ni tankar ner den genom att dra ut strömmen,i med den igen när det lyser 4 st punkter på displayen tryck standby .pil upp ,pil ner ,standby. sen börjar boxen tanka ner mjukvaran. boxen bör bli bättre med den men det kommer yttligare en sw så att man kan sortera kanaler längre fram ha en bra tv kväll m.v.h.reidar
    nästa gång det kommer en sw så går det att sortera kanaler men de har problem att få den att funka bra på både pace o strong_______________
    pratat med viasat dom säger: det kommer inte någon ny progravara till strongen som gör så du kan sortera kanalerna men man vet aldrig i framtiden är det kanske möjligt. en programändring i boxen måste godkännas av oss innan leverantören får släppa uppgraderingen pga dom kontrakt vi har emellan oss bla,bla bla han sa tro mig vi vet om när uppgraderingar kommer vad är det för jävla skitsnack alla du pratar med säger tydligen olika saker på viasat . när man läser här på forumet så undrar man inte vad ordet viafnatt kommer ifrån

Liknande ämnen

1. Strong 8700
    Av Dasken i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-14, 14:47
  2. strong srt 8700
    Av gundeman i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-04-03, 21:56
  3. Strong SRT 8700!
    Av kent100 i forum Canal Digital
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-08-10, 13:11
  4. TMB på Strong 8700
    Av ElFeo i forum Viasat
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2004-06-11, 19:39
  5. strong srt 8700
    Av pena i forum Övriga mottagare
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-04-04, 08:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss