Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: val av box? (viasat och cd)

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

val av box? (viasat och cd)

Hej!
    Fick i dagarna ett erbjudande om en ny box från viasat.
    Boxen hade hårddisk och kunde spela in program samtidigt som man kollade ett annat ( m.m)
    Blev en aning sugen må jag säga, men då jag även har CD, så är jag beroende av en ca-modul plats, och givetvis hade boxen i erbjudandet ingen sådan

Således funderade jag på om det finns andra boxar med dessa finesser, som hanterar både viasat och cd? eller är jag tvungen att skippa idén o köpa mig en dvdbrännare istället?

mvh
    /Jonas

Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Tackad
    311 gånger
    Hmmm.

Enkelt svar: Dreambox !!!

Köp och bli lycklig, då först fattar du vad en satellitmottagare är !! Det skräpet som via & cd skickar ut är det billigaste som de hittar längst bak på hyllan, sådant som du ALDRIG skulle köpa ute på butik.

Lycka till
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Citat Ursprungligen postat av matkoh
    Hmmm.

Enkelt svar: Dreambox !!!

Köp och bli lycklig, då först fattar du vad en satellitmottagare är !! Det skräpet som via & cd skickar ut är det billigaste som de hittar längst bak på hyllan, sådant som du ALDRIG skulle köpa ute på butik.

Lycka till
    fast denna pace box är nått annat.
    Fredrik L
    Viasat AB Sthlm

Dreambox verkar riktigt trevlig, dock är det ute hos mina föräldrar boxen skall vara, och även fast jag har lite hum om datorer, och tror att jag skulle klara av den, så är jag rätt säker på att min käre far o mor inte skulle klara av en såpass avancerad sak ( vad jag förstått så är den trots allt ganska avancerad?)

insigma: pace-boxen verkar faktist helt ok på specsen iaf, men problemet är att vi inte vill ge upp CD, har du nått förslag på lösning?

mvh
    //Jonas

Citat Ursprungligen postat av xermi
    Dreambox verkar riktigt trevlig, dock är det ute hos mina föräldrar boxen skall vara, och även fast jag har lite hum om datorer, och tror att jag skulle klara av den, så är jag rätt säker på att min käre far o mor inte skulle klara av en såpass avancerad sak ( vad jag förstått så är den trots allt ganska avancerad?)

insigma: pace-boxen verkar faktist helt ok på specsen iaf, men problemet är att vi inte vill ge upp CD, har du nått förslag på lösning?

mvh
    //Jonas
    När du väl fått in alla inställningar som behövs fungerar Dreamboxen lika enkelt som vilken mottagare som helst.
    Jag kan rekomendera en dreambox 500s.
    Dreambox 7020s, Gemini 3.30

Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Tackad
    311 gånger
    Hmmm.

Den är faktiskt enklare att hantera iom att den ALDRIG hänger sig, som alla andra boxar gör frekvent.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Tackad
    122 gånger
    fast om den måste ha dubbla tuners så vänta på 7025 modellen som kommer snart..
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

Citat Ursprungligen postat av James Bond

När du väl fått in alla inställningar som behövs fungerar Dreamboxen lika enkelt som vilken mottagare som helst.
    Jag kan rekomendera en dreambox 500s.
    Så vad du tror det räcker för mig att konfa den en gång o sen rullar det på som smort för käre mor o far? 500s hade väl inte plats för hd förövrigt?
    Då viasat ville ha 4000:- + 99:- månaden för sin box, så känns det som priset är ganska ovesäntligt, bara den fungerar som en dröm. Det jag är ute efter, är att mina föräldrar skall kunna spela in/upp program, snabba kanalbyten och att den skall klara både viasat och CD ( är inte så insatt i digitaltv-världen, så jag vet inte exakt vad det är som behövs för det?) Vill även att den skall fungera bra efter 1 konfigurering, så jag inte behöver pilla på den varje gång jag är hemma.

Leatherface:
    När kommer 7025an? och vad är skillnaden mot dagens modeller? ( förutom dubbla tv-tuners)

Mvh

//Jonas

Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Tackad
    122 gånger
    slutet av november/början av december är det sagt iaf.... den har snabbare processor med bla.. priser ja sett är typ 599 euro utan hårddisk...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

Citat Ursprungligen postat av xermi

mvh
    //Jonas
    Din mor å far kommer inte att ha några som helst mer problem med en DB än en "vanlig" dekoder. Det ser Du till genom att bara inst det allra nödvändigaste. Själv har jag konfat en DM500T med en gammal Letherface IMG, Newcamd å Bullz-text, inget mer. Den har gått sen 2-3 månader tillbaka utan en enda omstart, å boxen fungerar i princip bara som en vanlig dekoder..., fast med kortdelning förstås :roll: Den är garanterat den mest användarvänliga boxen Du kan hitta. Allt som behövs kunna klara av är: Tryck på OK-knappen, välj kanal pil > eller <, OK igen efter val av kanal. Ljud = pil> eller <. Stänga av = Tryck på "Stand By" knappen. Så med 4 st knappar sköter man boxen som en "vanlig" dekoder...

mvh humlan.

mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

Liknande ämnen

1. Viasat Motor + Viasat Fotboll
    Av matkoh i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-19, 17:50
  2. Viasat AU, "baskort till Viasat guld"
    Av pa25182001 i forum Viasat
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-09-26, 21:56
  3. Viasat Nordic - Viasat Europe
    Av ridgen i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-26, 08:45
  4. [LÖST] skillnaden mellan viasat nordic och viasat europa??
    Av gozilla i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-02-21, 14:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss