Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: Mail från Comhit.net???

  1. #1

    Mail från Comhit.net???

    Som rubriken säger, jag får mail som hamnar i min bulk med avsändare Comhit.net, någon annan? Jag har inte öppnat dessa mail, jag bara undrar om andra fått samma som jag?
    Om dessa mail är OK, vad innehåller mailet?

    PSet var bättre förr

  2. #2
    rejj har skickat ett nyhetsbrev till samtliga medlemmar http://www.comhit.net/viewtopic.php?t=18063

    Om du får andra så kolla vad du har för inställningar i din profil
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3

    Re: Mail från Comhit.net???

    Citat Ursprungligen postat av vägkung
    Som rubriken säger, jag får mail som hamnar i min bulk med avsändare Comhit.net, någon annan? Jag har inte öppnat dessa mail, jag bara undrar om andra fått samma som jag?
    Om dessa mail är OK, vad innehåller mailet?

    PSet var bättre förr
    Vadå skojjar du eller? Startar en tråd för att fråga de?! Det är ju bara å öppna mailet och kolla vad som är i de. Om de nu skulle vara med nått bifogat virus eller liknande så får du inte de i datorn för än du har laddat ner de + att dom flästa mail klienter har virus skydd. Och gissar att din dator också har de.

    Jag gissar på att du har fått andledningen och tro att de är virus pga de mailet som hade skickas ut från som innehöll virus. MEN om du läser i de så är ALLA mail som är från suport@comhit.net virus fria.

    Folk är för roliga nu för tiden Inget illa menat.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    eller så kör man linux istället för VirusXP....
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  5. #5
    Japp, linux ska de va

  6. #6

    Re: Mail från Comhit.net???

    Citat Ursprungligen postat av Snouser
    Citat Ursprungligen postat av vägkung
    Som rubriken säger, jag får mail som hamnar i min bulk med avsändare Comhit.net, någon annan? Jag har inte öppnat dessa mail, jag bara undrar om andra fått samma som jag?
    Om dessa mail är OK, vad innehåller mailet?

    PSet var bättre förr
    Vadå skojjar du eller? Startar en tråd för att fråga de?! Det är ju bara å öppna mailet och kolla vad som är i de. Om de nu skulle vara med nått bifogat virus eller liknande så får du inte de i datorn för än du har laddat ner de + att dom flästa mail klienter har virus skydd. Och gissar att din dator också har de.

    Jag gissar på att du har fått andledningen och tro att de är virus pga de mailet som hade skickas ut från som innehöll virus. MEN om du läser i de så är ALLA mail som är från suport@comhit.net virus fria.

    Folk är för roliga nu för tiden Inget illa menat.
    Det kan ju hända att "folk är roliga nuförtiden". Nu vet ju jag inte hur många sekels erfarenhet Bäste Herr Snouser har. Själv tycker jag nog det är en sund hantering av mailsystem att vara lite försiktig med vad man öppnar. Det riktigt lustiga är att, troligtvis får "roligt folk" betydligt färre virus än andra, detta enligt ovanstående definition.

    Angående vissa operativssytems fördelar gentemot andra, så är det väl upp till användaren i fråga att avgöra vilket OS han eller hon skall ha. Användaren bör välja ett OS som passar det egna användningsområdet.

  7. #7
    Vad är det du vill ha sagt Realmode? Jag är aldrig rädd för att kolla på mail jag får men jag anävnder också sunt förnuft innan jag öpnnar bifogade filer.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  8. #8
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Det är aldirg farligt (finns kanske undantag, men en generell regel) att bara kolla på mailet, det är att öppna bifogade filer som är farligt.

  9. #9
    Jag håller med dom 2 skribenterna över mej, dock inte den 3:e. Mailen är ju som sagt aldrig farlig å öppna. Och om man är så rädd för virus som personen i fråga värkar vara så har han väll ett antivirus prg som skulle ta bort viruset om han använder sej av en kass mail klient.

  10. #10
    En grundregel när det gäller mail är att aldrig tillåta html.
    Det går att ta bort i dom flesta klienter, tillåter man html så kan det teoretiskt innehålla skadlig kod
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. Svar: 43
    Senaste inlägg: 2010-06-24, 18:47
  2. Nåm ner som fått e-mail från den här snubben?
    Av the_crippler i forum Com Hem
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2004-01-26, 12:11
  3. [LÖST] Guiden från Comhit
    Av LillTroll i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2002-12-22, 23:58

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss