Ett bra är ettercap... Klarar av att hålla koll på den mesta trafiken... Kan även ta reda på vissa lösenord som skickas över nätverket... Typ pop/www/icq/bnet spel m.m...
Ett bra är ettercap... Klarar av att hålla koll på den mesta trafiken... Kan även ta reda på vissa lösenord som skickas över nätverket... Typ pop/www/icq/bnet spel m.m...
Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.
har läst att det finns en mojäng att sätta på sladden till datorn som registrerar allt man gör!
minns inte om man satt den mellan tangentbordet och datorn eller var
Man sätter den mellan tangentbordet och datorn så loggar den alla knapptryckningar. Men det finns mjukvara för det också.Ursprungligen postat av rottweiler
007 är nog det bästa progget för detta....
Det man sätter på tangetbordet för att logga det som skrivs är hårdvaru-keylogger, det finns även mjukvaru-keylogger(det var sådan som användes när delar av källkoden till Half-life 2 blev snodd).
Jag kan rekomendera Cain delen utav "Cain And Abel", vars officiella syfte är bl.a. det som du är ute efter. Du använder Cain genom att köra det på en annan dator i nätverket än den som hon sitter och surfar, vilket ger fördelen att hon inte kan se att du "lyssnar" data trafiken. Det räcker att du har programmet nere vid klockan för att informationen ska loggas. Vissa hinder finns dessvärre:
1. Programmet måste få rätt saker aktiverade under inställningar/Options.
2. Du måste/bör ha administratör rättigheter.
3. Eventuellt så måste du få routern att hubba dvs. den skickar samma data till alla, nackdelen med det är att nätverket blir slöare. Alternativet är då att få Cain att agera som hennes dator, genom att låsas att du har samma ip-nummer som hennes dator (med rätt tajming kan du läsa hennes mail).
Ursprungligen postat av husmor
Jag ångrar att jag var så lat på Engelska timmarna för om man vill göra något med datorn så är det viktigt.Turist Engelskan kommer man inte långt med.
Tror att det är lättare om jag bara sköter mitt och tar varje dag som det kommer :smile:
Det var nog det här programmet du menade.
http://www.nwcet.org/downloads/cainAbel.pdf
Bytt kärring
Ja, det är rätt program. Men jag råkade visst glömma bort att meddela programmets hemsida: www.oxid.it , där finns även en fullständig manual till programmet samt lite andra program av liknande karaktär (samtliga av dessa används på egen risk, jag tar inget ansvar).
Jag tycker som de andra att du först och främst ska prata med henne.
P.S. Det kanske rent av är så att hon försöker provocera dig till bli misstänktsam. Prova att ignorera det hela, men inte för all framtid: Ignorerandet bör nog inte pågå i mer än 2 veckor.