Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 22

Ämne: Skystar2 och Canal Digital

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger

    Skystar2 och Canal Digital

    Är det någon som känner till en Conaxemulator för Progdvb och Phönixinterface :?:
    Jag har sökt runt litet grand, men bara funnit annat godis. Jag vill passa på och kolla litet HDTV nu när jag bjuds på en månad med allt öppet.

    Mvh Kalle

  2. #2

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Äntligen fungerar det
    Men vilken besvikelse , HD TV ingår inte i frivisningen på Localkortet. :cry: :x :evil:

    Mvh Kalle

  4. #4
    Skitprogram blir inte bättre i HDTV.
    Raspberrypi Oscam
    Vu+solo2 oscam
    Vu+duo mgcamd

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Det är tekniken som är interesant , bra program är ändå sälsynta.

    Mvh Kalle

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Kalle_P
    Äntligen fungerar det
    Men vilken besvikelse , HD TV ingår inte i frivisningen på Localkortet. :cry: :x :evil:

    Mvh Kalle
    Anväder du en plugin? Hur fick du det att funka? Förr fanns en plugin som hette CwCamEmu
    fast det fungerade bara till vissa CD kort-serier .

    Själv använder jag Phoenx->NewCS->WinCSC->SkyStar2 allt på samma burk. Å det fungerar bra, fast jag får inte till AU, även fast jag tillåter EMM. Detta resulterar i att jag måste en gång i vecakn köra in kortet i CD original dekodern för att den ska funka i Phoenixläsaren. Grymt störigt! Har någon nåt tips kring detta?

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Tibrisch
    Citat Ursprungligen postat av Kalle_P
    Äntligen fungerar det
    Men vilken besvikelse , HD TV ingår inte i frivisningen på Localkortet. :cry: :x :evil:

    Mvh Kalle
    Anväder du en plugin? Hur fick du det att funka? Förr fanns en plugin som hette CwCamEmu
    fast det fungerade bara till vissa CD kort-serier .

    Själv använder jag Phoenx->NewCS->WinCSC->SkyStar2 allt på samma burk. Å det fungerar bra, fast jag får inte till AU, även fast jag tillåter EMM. Detta resulterar i att jag måste en gång i vecakn köra in kortet i CD original dekodern för att den ska funka i Phoenixläsaren. Grymt störigt! Har någon nåt tips kring detta?
    Vad har du fär kortserie? Vill få det funka med ett kort som passar CD box. Ska vara krångligast med dom vet jag...

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av PrOsOn
    Vad har du fär kortserie? Vill få det funka med ett kort som passar CD box. Ska vara krångligast med dom vet jag...
    Jag har ett kort för CD box serie 3107xxxx , eftersom dessa, och möjligen andra, kort ej fungerar med CWCamEmu så kör jag istället NewCS kort-server och sen WinCSC som klient. Det enda problemet är att WinCSC inte klarar att skicka EMM till NewCS så när CD byter nyckel så måste jag köra in kortet i orginalboxen för att uppdatera kortet, det tar nån minut sen är det full fräs igen

    /Tibrisch

  9. #9
    Äre enkelt att få NewCS att funka ?

    Är det ett program man kan installera på en linuxburk ? ...Finns det någon guide?

  10. #10
    Det finns för en hel del olika system däribland Linux.
    Själv kör jag i windows (på samma burk som har SkyStar2-kortet)
    Den senaste versionen saknar .exe fil för windows men jag kör 1.13 om jag minns rätt. Lite klurigt att konfigurera kanske, men sök lite grann här på forumet så kanske du hittar nåt...

    /Tibrisch

Liknande ämnen

  1. Canal Digital med Canal+ multiab
    Av thomasiby i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 17:24
  2. Dolby Digital på Canal Digital?
    Av qbjorn i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-05, 14:40
  3. Skystar2 och Canal Digital
    Av rajjon i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-09-11, 18:04
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 11:59
  5. canal digital hyr box analog eller digital?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 23:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss