Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Internetradio i Gemini v2.40

  1. #1

    Internetradio i Gemini v2.40

    stations.xml ska ligga i var/tuxbox/config i Gemini 2.40, å startas från Extra/Settings --> Dreamnetcast

    mvh humlan
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  2. #2

    Re: Internetradio i Gemini v2.40

    Citat Ursprungligen postat av humlan57
    stations.xml ska ligga i var/tuxbox/config i Gemini 2.40, å startas från Extra/Settings --> Dreamnetcast

    mvh humlan
    äntligen lite bra musik i dreamboxen
    radioseven och digital imported rocker D:

  3. #3
    Tänk på att det kan skilja på, vilken xml fil som ska användas, så därför har jag laddat upp 2st olika. Nån av dom bör/ska passa den IMG som Ni använder. I andra än Gemini v2.40 kan filen ligga i /var/etc, så det blir till att kolla från IMG till IMG.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av humlan57
    Tänk på att det kan skilja på, vilken xml fil som ska användas, så därför har jag laddat upp 2st olika. Nån av dom bör/ska passa den IMG som Ni använder. I andra än Gemini v2.40 kan filen ligga i /var/etc, så det blir till att kolla från IMG till IMG.

    mvh humlan.
    för mig funkade den andra du laddade upp.. kör gemini 2.40

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av bjornsson
    Citat Ursprungligen postat av humlan57
    Tänk på att det kan skilja på, vilken xml fil som ska användas, så därför har jag laddat upp 2st olika. Nån av dom bör/ska passa den IMG som Ni använder. I andra än Gemini v2.40 kan filen ligga i /var/etc, så det blir till att kolla från IMG till IMG.

    mvh humlan.
    för mig funkade den andra du laddade upp.. kör gemini 2.40
    Du kan ju säga till när Du zappat igenom alla kanaler, så kan Vi en redovisning av innehållet i samtliga av dig då .

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av humlan57
    Citat Ursprungligen postat av bjornsson
    Citat Ursprungligen postat av humlan57
    Tänk på att det kan skilja på, vilken xml fil som ska användas, så därför har jag laddat upp 2st olika. Nån av dom bör/ska passa den IMG som Ni använder. I andra än Gemini v2.40 kan filen ligga i /var/etc, så det blir till att kolla från IMG till IMG.

    mvh humlan.
    för mig funkade den andra du laddade upp.. kör gemini 2.40
    Du kan ju säga till när Du zappat igenom alla kanaler, så kan Vi en redovisning av innehållet i samtliga av dig då .

    mvh humlan.
    haha... så trkit hat jag inte :P
    räcker ju med dom två jag nämde tidigare... Men ska nog blädra igenom listan och se om jag hittar något mera intressant längre ner :lol:

Liknande ämnen

  1. Internetradio
    Av Schwede30 i forum AzBox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-12-19, 18:43
  2. EPG i Gemini?
    Av mellan i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-25, 10:05
  3. internetradio
    Av Lusen i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 12:48
  4. Gemini 4.70
    Av khasim i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-21, 21:50
  5. gemini 3,0
    Av gollen i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-09, 18:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss