Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Spela in på mountad hårddisk?

  1. #1

    Spela in på mountad hårddisk?

    Vad för program på dreamboxen behöver jag och behöver jag något på datorn?
    Vill kunna spela in via timer/EGP på datorns hårddisk och sedan titta på det inspelade på dreamboxen igen..... typ pausa och sedan kunna återupta tittandet medans den fortfarande spelar in. Går det sisst nämnda?

    Och vart hämtar man hem de program som behövs?

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Läs Dreambook innan du frågar !!!
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Det sistnämda går inte i dagsläget, då det kräver två tuners. Men att spela in går bra, och att du sedan kan kolla på det.
    Du behöver inga program, följ bara CIFS-mounting guiden här på forumet så är det bara att spela in sen. Om du vill ha timer etc, hittar du det i dreamboxens meny.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av rejj
    Det sistnämda går inte i dagsläget, då det kräver två tuners. Men att spela in går bra, och att du sedan kan kolla på det.
    Du behöver inga program, följ bara CIFS-mounting guiden här på forumet så är det bara att spela in sen. Om du vill ha timer etc, hittar du det i dreamboxens meny.
    CIFS-mounting guiden har jag följt så jag har mountat...

    Men om jag mountar två utdelningar, hur vet han vilken han ska välja nar den ska spela in?
    En är med MP3 som är Read-Only och en som är Read-Write.

  5. #5
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    skapa mappen "movie" i den mappen du vill spela in i. Du behöver inte dela ut den, men den ska vara en undermapp till den utdelade mappen. Sen unmountar/mountar du den utdelade mappen igen, och recordar, så hamnar recordingen i movie-mappen!

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av rejj
    skapa mappen "movie" i den mappen du vill spela in i. Du behöver inte dela ut den, men den ska vara en undermapp till den utdelade mappen. Sen unmountar/mountar du den utdelade mappen igen, och recordar, så hamnar recordingen i movie-mappen!
    hur recordar man med gemini 2.40 och en db500S :roll:

  7. #7
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    har själv inte en 500s, vet inte om det är lika som på 7020's dosa, men jag trycker då iaf "VIDEO" två ggr, och sen på "RADIO" som har en inspelningsikon oxå under sig :P

    Testa lite knappar, eller om nån annan som har 500 kan berätta

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av rejj
    har själv inte en 500s, vet inte om det är lika som på 7020's dosa, men jag trycker då iaf "VIDEO" två ggr, och sen på "RADIO" som har en inspelningsikon oxå under sig :P

    Testa lite knappar, eller om nån annan som har 500 kan berätta
    har testat att knappa lite... trycker man på "video" knappen så får man upp någon typ av meny för att spela in.... knappar vidare men händer inget... men efter ett tag kan det komma upp något i stil med "inte till räckligt med utrymme"

    så måste ju ha knappat rätt, men verkar som om den inte vill spela in på den mountade hårddisken....

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    funkar inte i en standard gemini.. man måste ändra om lite i filen för fjärrkontrollen... det har jag gjort i min image t.ex och satt inspelningen på < > knapparna... fast om du nu har nya fjärren med video knapp så borde du kunna spela in...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface
    funkar inte i en standard gemini.. man måste ändra om lite i filen för fjärrkontrollen... det har jag gjort i min image t.ex och satt inspelningen på < > knapparna... fast om du nu har nya fjärren med video knapp så borde du kunna spela in...
    får testa din image då och se hur jag kommer överense med den
    om jag själv vill ändra lite funktioner på fjärren hur och vart gör jag det?

Liknande ämnen

  1. spela in utan hårddisk
    Av card i forum AzBox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-05, 11:13
  2. Spela in på min dm500s??? till hårddisk.
    Av Kingen71 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-18, 23:09
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 11:58
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-17, 18:29
  5. Spela in från db 500s till hårddisk
    Av fogden i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-03, 09:34

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss