Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Behövs en CA-modul för att se standardutbudet?

  1. #1

    Behövs en CA-modul för att se standardutbudet?

    Vår förening har tecknat avtal med Canal Digital och i standard-paketet ingår 20+ kanaler som man kan få in analogt. Vill man ha utökat utbud är det digital-box + kort som gäller.

    Jag har sedan tidigare en PVR (MythTV) med ett analogt tv-kort, så nu funderar jag på att plugga in ett DVB-C kort också. Jag är en novis på digital-tv så min fråga är om det räcker med bara DVB-kortet eller om jag måste ha en CA-modul, kort-läsare samt hyra ett kort av CD också..? Bara för att se dom kanaler som redan finns analogt alltså..


    Tack på förhand,
    Janne.

  2. #2
    Antagligen behöver du det....allt digitalt krypteras nämligen....

  3. #3

    Re: Behövs en CA-modul för att se standardutbudet?

    Citat Ursprungligen postat av janne.e
    Vår förening har tecknat avtal med Canal Digital och i standard-paketet ingår 20+ kanaler som man kan få in analogt. Vill man ha utökat utbud är det digital-box + kort som gäller.

    Jag har sedan tidigare en PVR (MythTV) med ett analogt tv-kort, så nu funderar jag på att plugga in ett DVB-C kort också. Jag är en novis på digital-tv så min fråga är om det räcker med bara DVB-kortet eller om jag måste ha en CA-modul, kort-läsare samt hyra ett kort av CD också..? Bara för att se dom kanaler som redan finns analogt alltså..


    Tack på förhand,
    Janne.
    Med största sannolikhet så är det bara filmkanalerna och ev. säsongskortet som du kan teckna dig för.

    Alternativ till en riktig modul är ett phoenix interface (sk poor mans cam)
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. Vad behövs i ett Com-Hem hus?
    Av ulven 1 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-18, 10:39
  2. Vad behövs?
    Av sunda i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-08-10, 05:46
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-11-04, 20:16
  4. Vad behövs??
    Av AiFee i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-10-30, 16:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss