Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: ComHit Nyhetsbrev

ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Tackad
    14 gånger

ComHit Nyhetsbrev

Som Ni förhoppningvis sett har ett nyhetsbrev landat i er mailbox!
    ComHit's nyhetsbrev kommer att skickas ut en gång i månaden, oftare om vi har något viktigt att delge er!

Vill ni inte ha nyhetsbrevet, kan ni ändra det i er profil.

Om mailet ser konstigt ut för er, bara en massa kod, så beror det förmodligen på att er mailklient inte stödjer html. Detta går oftast att aktivera i mailklienten.

Jag kommer även i framtiden att lägga upp nyhetsbreven här på forumet, så att alla, även de som inte har html-formatering i sin mailklient, kan ta del av de nyheter som skickas ut!

Har ej fått någon mail! + att när jag försöker ändra mi tt mail så får jag det här med:"Ditt nuvarande lösenord matchade inte med vad du skrev in."
    hähä förstår inget av det hela när jag ju bevisligen är "inloggad"
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

Citat Ursprungligen postat av Samoth
    Har ej fått någon mail!
    Samma här!

majos

jag fick mig ett, men det såg konstigt ut
    Använder outlook express.

ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Samoth
    Har ej fått någon mail! + att när jag försöker ändra mi tt mail så får jag det här med:"Ditt nuvarande lösenord matchade inte med vad du skrev in."
    hähä förstår inget av det hela när jag ju bevisligen är "inloggad"
    men skriver du in lösenordet då när du försöker ändra? tror nog inte du gör det..
    Du måste skriva in det i "Nuvarande lösenord: *" för att emailadressen ska ändras.

majos, kolla du tittar i rätt mailadress. det har iaf gått iväg ett mail till den mail du har registrerat och använder här.

bjornsson, jo för att du ska kunna se mailet ordentligt måste du aktivera html. Att mail ska visas i html. Kan vara det du har avstängt, eller är det bara outlook som krånglar, vilket inte är helt omöjligt.

Det är inte outlook som krånglar. Mailet är fel formaterat i utskicket. Det ä HTML i mailet, men det är utskickat som oformaterad text.
    Ingen inställning i outlook eller express gå att ändra så detta funkar. Ni måste skicka om alla nyhetsbrev i RÄTT format, d.v.s. i HTML-format.
    Strävan måste ju vara att medlemmarna inte ska behöva göra massa saker själva för att läsa nyhetsbrevet. Det funkar ju bra med andra nyhetsbrev från andra företag, så det är endast en konfigureringssak från er sida.
    Ett tips är ju att testa att maila till sig själv först för att se om det funkar innan man skickar ut till alla medlemmar...
    Ett annat tips är att kolla inställningarna i r list-server som skickar ut alla mail. Där kan det vara inställt att den ska skicka med fel format också.

///Petter

Jag hade då inga som hällst problem att öppna nyhets brevet.. som jag antar att dom flesta inte heller hade...

Det är någonting som inte stämmer vid utskicket av nyhetsbrevet. Endast en massa koder och en del oformaterad text.
    Dessutom fick jag på pälsen idag när jag vidarebefordrade tillbaka mailet för påseende.
    Det är absolut förbjudet att maila till nyhetsbrev@comhit.net stod det trots att nyhetsbrevet började med

Reply to: nyhetsbrev@comhit. net

Jag får en hel del mail, formaterade och med bilder, från andra håll och tar emot dem utan några som hellst problem. Nyhetsbrevet från Comhit är ett undantag och går inte att läsa i mitt epostprogram som är Outlook Express.

Det hävdas att inställningarna är felaktiga. Berätta i så fall vad som är fel för att ta emot just breven från Comhit.

ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Tackad
    14 gånger
    Absolut förbjudet är det inte men nyhetsbrev@comhit.net är en "robot" som bara skickar ett autosvar tillbaka. Så det tjänar ingenting till.
    All hjälp man behöver skickas till support@comhit.net .

Sen det här med att HTML-formateringen inte fungerar.
    Enkelt svar: vet ej varför.

För 99% fungerar det perfekt, html-formateringen blir korrekt, men för 1% blir det enbart oformaterad text.

Därför kan jag inte hitta felet hos oss, tyvärr, visste jag vad jag kunde göra för att alla skulle få rätt formatering skulle jag göra det.

Då jag ser att du har en bredband.net-adress kan du ju testa att gå in via webmailen och kolla om du har samma formatering där. Får du html-formatering där, kan vi ju dra slutsatsen att felet ligger hos outlook express. Varför det är just från ComHit det blir fel, och inte från någon annan som du påstår vet jag inte.

ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av petjac
    Det är inte outlook som krånglar. Mailet är fel formaterat i utskicket. Det ä HTML i mailet, men det är utskickat som oformaterad text.
    Ingen inställning i outlook eller express gå att ändra så detta funkar. Ni måste skicka om alla nyhetsbrev i RÄTT format, d.v.s. i HTML-format.
    Strävan måste ju vara att medlemmarna inte ska behöva göra massa saker själva för att läsa nyhetsbrevet. Det funkar ju bra med andra nyhetsbrev från andra företag, så det är endast en konfigureringssak från er sida.
    Ett tips är ju att testa att maila till sig själv först för att se om det funkar innan man skickar ut till alla medlemmar...
    Ett annat tips är att kolla inställningarna i r list-server som skickar ut alla mail. Där kan det vara inställt att den ska skicka med fel format också.

///Petter
    Tror du inte att jag test skickar 3-4 gånger till mig först för att kontrollera att det blir rätt formatering? Jo det gör jag, och det blir rätt.

Liknande ämnen

1. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-22, 17:18
  2. ang. comhit.net
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2004-10-12, 20:25
  3. saxat från christers nyhetsbrev
    Av flodis79 i forum Boxer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-01-15, 19:05

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss