Citat Ursprungligen postat av Leatherface
antagligen för svag signal... 55% på agc är redan det på gränsen... att de är SNR 100% betyder då de gäller att få in kanalerna... jag har 99-100% i SNR jag med på SVT men ofta för svag AGC och då får jag inte in SVT... så kolla på BER och AGC istället... agc borde ligga runt 60 för att va stabil för dom flesta... bor man nära sändaren kan säkert mindre funka... och BER på 0... jag förutsätter att du lagt in min image.... har du valt gävle och bor annanstans så är det därför du inte har fått in kanalerna.. dom söker på fel frekvenser då och måste göra manual scan då... min image har alla aktiva sändare lagt till... och den där antennen kör jag med själv... funkar utmärkt från 5 mils avstånd.. just svt som är kinkig sen i somras bara hos mig... men blivit lite bättre igen nu när de börjar bli vinter...

http://www.comhit.net/viewtopic.php?t=18215
Tjena,

Har inte lagt in nån image öht, kör bara med orginal men ska lägga in din ikväll och testa. Du säger att du tar in 5 mil från sändaren, har du fri sikt då? Jag bor som sagt på en innergård så jag har ett helt hus i vägen, men det är ändå jävligt nära så det borde inte vara nåt problem iom att det skall funka med skuggsignaler.