Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Motorn har fått frispel

  1. #1

    Motorn har fått frispel

    :evil: Nu har jag snart fått nog.
    Igår byta jag image i min dm7000s allt gick bra tills motorn skulle arbeta det var då det börja. Fram o tillbaka Fram o tillbaka Fram o tillbaka Fram o tillbaka Fram o tillbaka runt noll läget.
    Så jag byta tillbaka till den gammla image men samma skit. Flash erase prova jag men icke. Valde att ta bort disec switchen och kör med många satteliter via motorn ändå så hittar den inte nolläget.
    Motorn är en hh100 från stab och har gått klockrent sen installation via switch. 4.5h igår och en halv timme innan arbetet idag men inget vill få den att stanna.

    Är det någon som varit med pm något liknande så kom görna med ett förslag annars åker nog motorn ner i eftermiddag.

    MVH Rishult

  2. #2
    Jag har haft problem med att motorn pendlat, då var det fukt i en kontakt till Lnb:n,
    jag hade inte kört upp gummitutan ordentligt. Ditt problem började efter image-byte,
    så då bör det inte vara fukt. Jag hade ett liknande problem när min DB var ny, satte upp den därefter med gotoxx funktionen och har aldrig haft bekymmer mer utöver fukten.
    Ta bort switchen och prova med gotoxx.

    Preset

  3. #3
    talade med han jag köpt den av postod att det var en serie som dom haft problem med.
    Så jag fick en ny som går utmärkt.
    MVH Rishult

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av rishult
    talade med han jag köpt den av postod att det var en serie som dom haft problem med.
    Så jag fick en ny som går utmärkt.
    MVH Rishult
    Bra att Du inte skyllde på Dreamboxen iaf, som de flesta andra brukar göra. Numera är det sällan nåt fel, som har med med boxen eller dess mjukvara att göra, fast många gärna vill hävda det....

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

Liknande ämnen

  1. Motorn snurrar ej ?
    Av imported_Harry_ i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-23, 21:58
  2. Har ni fått koder?
    Av Orka i forum Boxer
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2008-12-02, 21:18
  3. Motorn missar Thor hela tiden
    Av music4keep i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-23, 07:27
  4. Har fått två kort!
    Av grandstoff i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-18, 16:25
  5. tappar styka i motorn?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-06-08, 23:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss