Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: ComHem vs. Telia bredbansTv

  1. #11
    Undrar hur sådant där fungerar. Säg att jag där jag bor finns ComHem, jag tecknar mig för ett 12 månader abonnemang på Canal digital hos dem. De lurar i samma veva på mig IP telefoni, där jag säger upp mitt Telia abonnemang och använder mitt gamla Telia nummer hos ComHem.

    Tre månader efter det så säger min fastighetsägare upp avtalet med dem eftersom de är så svinigt dyra, undrar vad som händer med de 9 månader som jag har kvar av mina abonnemang :?: OK, om det bara är jag, med jag lär ju inte vara ensam i min fastighet, lär ju handla om rätt stora pengar i slutändan. :shock:

  2. #12
    Antar att vi menar samma sak med Telia bredbands-tv och Telia Digital-TV, men jag kan ha fel? Hursomhelst så har jag haft Telia vid ADSL sedan starten och jag kan bara säga att kvalitets och "stabilitets" mässigt på själva bilden som strömmas finns inte mycket mer att önska, ett och annat hack någon gång i timmen som varar ca en sekund annars riktigt riktigt bra. Även text-tv funktionen fungerar klanderfritt, där du dessutom inte behöver byta till den kanal som du avser att bläddra genom, utan väljer text-tvn ur en lista och stannar kvar på den aktuella kanalen. Dessutom kan alla sidor inkl undersidor bläddras utan fördröjning.

    För övrigt är boxen en rent jävla skämt.Åtminstone funktionsmässigt. Man har nämligen valt att "streama" ALLT, alltså inte bara tv-signalen, utan varenda en symbol, menyer, ja allt det grafiska, hämtas från en linuxserver via http://xxxx (jag säger inte var ) och detta, i samband med att man valt att vid ett menyval, även valt att infoga den aktuella tv-bilden i ett litet fönster (typ P-I-P) har gjort bläddringen FASANSFULLT långsam. Tog tiden nyss. Väljer du TV-Guiden som rymmer pågående program för 9kanaler och ställer dig på exempelvis 8e raden och trycker 5ggr nedåt (den bläddrar alltså en rad i taget.) så tar det ca 7 SEKUNDER (!!) innan den hoppar ner dessa 5 steg. Löjligt.

    Dessutom har man inte ägnat en bråkdelen av en sekund för uppläggningen av kanallistorna. För att ö.h.t kunna börja titta på en kanal måste du in och göra en "kanallista", du har tillgängliga kanaler till vänster och din tomma lista till höger. klickar du på en kanal i vänstra listan så hoppar den över till "din". Men listan rymmer bara 7 kanaler vid varje skärmbild så har du lagt till 22kanaler och upptäcker att någon av de kvarvarande gärna skulle varit på t.ex plats 8, ja, då måste du radera alla kanaler t.o.m 7 och lägga om allt igen...

    Dessutom får man inte reda på när nya kanaler tillkommer utan får gå in och kika... och lägga dom allra allra sist... eller göra om allt igen....

    Å andra sidan glor jag nästan bara på discovery och canal+ så jag överlever.. :-)

    Bara lite åsikter från mig om Telia digital-tv..

  3. #13
    kan bara hålla med fruktansvart dålig box jag har samma via bbb
    **** kom ihåg, google är din vän ****

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av cosse
    Antar att vi menar samma sak med Telia bredbands-tv och Telia Digital-TV, men jag kan ha fel? Hursomhelst så har jag haft Telia vid ADSL sedan starten och jag kan bara säga att kvalitets och "stabilitets" mässigt på själva bilden som strömmas finns inte mycket mer att önska, ett och annat hack någon gång i timmen som varar ca en sekund annars riktigt riktigt bra. Även text-tv funktionen fungerar klanderfritt, där du dessutom inte behöver byta till den kanal som du avser att bläddra genom, utan väljer text-tvn ur en lista och stannar kvar på den aktuella kanalen. Dessutom kan alla sidor inkl undersidor bläddras utan fördröjning.
    Om det fungerar så pass bra på ADSL så kommer det att fungera ännu bättre på Telia LAN, som tydligen trådskaparen har.

  5. #15
    jag har bbb 10/10 men är lika slött och hackar lite just som beskrivs
    **** kom ihåg, google är din vän ****

  6. #16
    Undrar om det skulle kunna lösas mjukvarumässigt till en DB :think:

Liknande ämnen

  1. HD-tv hos Telia
    Av Polisen i forum IP-TV
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-12-26, 21:33
  2. Pinga telia abb
    Av nierw i forum Övrigt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-06-13, 05:19
  3. Telia Ip-Tv
    Av elke i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-01, 09:43
  4. Telia IP-Tv
    Av elke i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-17, 14:39
  5. Fel i Telia adsl
    Av ekno_ i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-02-28, 13:42

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss