Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Scartkontakter

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Scartkontakter

Man får vad man betalar för, eller hur?

Har bara använt medföljande scartkontakter eller köpt sådana som kostat under 50-lappen. Kan jag förvänta mig bättre bild med en 200:- scart (High grade e.d.) i en 32 tums 100 herts Widescreentv, eller är det bortkastade pengar? Om det är skillnad, vilka scartkontakter är de bästa i prisklassen 200:-, eller kan man köpa dessa på Clas Ohlsson eller Biltema t.ex?

Re: Scartkontakter

Citat Ursprungligen postat av K.K.
    Man får vad man betalar för, eller hur?

Har bara använt medföljande scartkontakter eller köpt sådana som kostat under 50-lappen. Kan jag förvänta mig bättre bild med en 200:- scart (High grade e.d.) i en 32 tums 100 herts Widescreentv, eller är det bortkastade pengar? Om det är skillnad, vilka scartkontakter är de bästa i prisklassen 200:-, eller kan man köpa dessa på Clas Ohlsson eller Biltema t.ex?
    Efter att ha hållit på med ljud/bild å såklart även kablar i över 35 år, så vågar jag påstå, att visst finns det skillnader. Men att det skulle vara så enkelt, att dyrare är bättre, det kan Du glömma. Enda sättet är att pröva sig fram, då skit kan va guld för nån annan. Man måste helt enkelt hitta det som passar, å det är inte det lättaste. Ta med dig ett knippe kablar hem, å behåll dom som Du tycker ger dig mest valuta för pengarna, å skit i resten. Antagligen komer Du att bli förvånad, då det inte är dom dyraste kablarna som ger bäst bild/ljud.

mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

Classes kablar funkar utmärkt. Men ryck inte ut i tid å otid. Då lossnar saker å ting. :wink:

El L :lol: kk :lol:

Tack för hjälpen. Kommmer att dra lite nya ledningar och omkopplingar till helgen när mina nya eller reparerade burkar är på plats.

det finns s kablar som är lik riktade o dom som funkar åt båda hållen. har ni problem med scarten så vänd på den
    viasat-cd motarbetar varandra men vi hjälps åt m.v.h.reidar fra BREKKEN

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss