Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Kopiera tv spel?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    116
    Tackad
    1 gånger

    Kopiera tv spel?

    Är lite nyfiken på om det går att kopiera Playstation 2 och/eller Gamecubespel, vad man behöver och hur man gör. Har sökt i forumet men hittar inget, åtminstonde inget jag förstår.
    Tacksam för svar

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Playstation 2 kan du köra rakt upp och ner i t.ex. CloneCD/DVD eller Alcohol 120%...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    observera att det behövs ett modchipp för att kunna köra dem i din ps2:a

  4. #4
    GameCube spelen är väll brännda baklänges om jag inte minns flel vilket gör att dom inte går att ladda ner å bränna.

  5. #5

    spel

    Går alldeles utmärkt att ladda ner och bränna på minidvd eller på vanliga dvd-skivor om man ändrar toppen på sin gamecube.Vet ej vilka program som går men ska fråga brorsan , det är han som gör mina.Måste ju ha ett viperchip installerat förstås.
    Humax vaci 5350 2 lnb hotbird-astra1
    Triax dvb 65s 1 lnb astra2
    kabelvision

  6. #6
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    GameCube spelen är bara att dra ner och bränna med t.ex. nero... funkar utan problem... men att kopiera själv blir nog lite svårare...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    116
    Tackad
    1 gånger
    Tack så mycket, nu har jag lite mer kött på benen iallafall.

  8. #8
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Inga som helst problem med XCDroast i Linux (förståss), klarar typ "allt", och det som mot förmodan inte går att kopiera kör man kommadot dd och sparar en img på hårddisken som man sedan kan skicka tillbaka till en ny CD. Jag har hitils inte hittat någon skiva / medie som inte kan brännas i Linux, däremot i Bill & Bulls värld verkar det vara mer eller mindre omöjligt att lyckas bränna någonting överhuvudtaget.

    Lycka till
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  9. #9
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    well jag har inte misslyckats med nåt i win heller. ser inga som helst problem med att bränna i win. är väl den som sitter vid tangentbordet som gör misstagen isåfall.

  10. #10
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh
    Hmmm.

    Inga som helst problem med XCDroast i Linux (förståss), klarar typ "allt", och det som mot förmodan inte går att kopiera kör man kommadot dd och sparar en img på hårddisken som man sedan kan skicka tillbaka till en ny CD. Jag har hitils inte hittat någon skiva / medie som inte kan brännas i Linux, däremot i Bill & Bulls värld verkar det vara mer eller mindre omöjligt att lyckas bränna någonting överhuvudtaget.

    Lycka till
    Då har du inte provat mycket... Finns MÅÅÅÅÅNGA kopieringsskydd idag som du inte kan kopiera i varken linux eller windows... Kvittar vad för prog du kör...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Liknande ämnen

  1. PC-spel VS PS2!!
    Av vägkung i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-25, 11:53
  2. spel
    Av reidarberge i forum Viasat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-06, 20:51
  3. Kopiera xbox spel med dvd wizard pro
    Av Lexion i forum Xbox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-03-25, 22:45
  4. ps2-spel
    Av the judge i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-26, 23:26
  5. Spel??
    Av Undrande i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-07-09, 00:58

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss