Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: parabolinställningar....

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

parabolinställningar....

Hej, har precis flyttat från huset till lägenhet och har min parabol med mig, hur ska jag rikta den?? mot vars? det är en Thomson dsi4200.

Tackasamhet är en dygd

Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Tackad
    311 gånger
    Hmmm.

Rikta den !! Vad tror du om rymden :lol:

Men skämt åsido, du berättar ju ingenting. Ungefär som att " Min bil är blå, vad är det för fel ??".

Vilka satelliter vill du se ?
    Vilket kanalutbud ?
    Hur stor parabol har du?
    Vilken typ av huvuden ?
    Vilken typ av switch ?

Lycka till
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

ahhh ok . då får jag kolla upp vad jag har... jag köpte det där guld abbonemanget och dom skickade parabol och allt till mig.

Antagligen snackar du om VIASAT. Ett tips är att se hur de andra parabolantenner där du bor är riktade. Oftasr är de riktade mot söder. Att se var de andra paraboller är riktade mot kan ju vara början till hjälpen..

Annars har ju viasat gratis installation......

rikta p-bolen mot söder,ställ in så du får signal.har du en satfinder så optimera signalen har du 100% så ställ in höjden optimalt.då plockar du in 226 kodade,85 okodade lycka till reidar
    viasat-cd motarbetar varandra men vi hjälps åt m.v.h.reidar fra BREKKEN

Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Tackad
    1 gånger
    En sak som inte näms i tråden är att viasat sänder på sirius (5 grader öst). Det innebär att parabolen ska vara instäld på 5 grader öst. använd ett kompass för att ställa in den våg rätta riktningen prova dig sedan fram med den lod rätta inställningen.
    Dreambox

Citat Ursprungligen postat av reecord
    En sak som inte näms i tråden är att viasat sänder på sirius (5 grader öst). Det innebär att parabolen ska vara instäld på 5 grader öst. använd ett kompass för att ställa in den våg rätta riktningen prova dig sedan fram med den lod rätta inställningen.
    märkväl hotbird 13 e ligger rakt i söder så sirius ligger 8 väst.du kan göra så här. när du fått in signalen vrider du p-bolen åt vänster till signalen försvinner,rita ett märke där vrid sen åt höger till den försvinner märk även där,så ställer du mittemellan. gör lika upp o ner
    viasat-cd motarbetar varandra men vi hjälps åt m.v.h.reidar fra BREKKEN

TACK för hjälpen allihopa, det funkade!!!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss