Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 22

Ämne: Cardserver med Windows operativsystem ?

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Rename the file

    newcs.xml.dragon to newcs.xml
    Det här är nog lite konstig, jag valde newcs.xml.windows och klippte av windows. När sedan läser den configfilen i inlägget så är det mer lik windowsfilen än dragonfilen.
    Men huvudsaken är att det finns något läsa som stöd.
    Nu undrar jag bara hur kommer Dragoncamen in i bilden?
    Tack Humlan57 för ditt arbete.

    Mvh Kalle

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av Kalle_P
    Rename the file

    newcs.xml.dragon to newcs.xml
    Det här är nog lite konstig, jag valde newcs.xml.windows och klippte av windows. När sedan läser den configfilen i inlägget så är det mer lik windowsfilen än dragonfilen.
    Men huvudsaken är att det finns något läsa som stöd.
    Nu undrar jag bara hur kommer Dragoncamen in i bilden?
    Tack Humlan57 för ditt arbete.

    Mvh Kalle
    Bara rev ner det från sidan, så det kanske står nåt mer på den. Fast det kanske har med Dreambox å göra, då en dragon CAM är detsamma som finns i en dreambox (Samma tillverkare). Lite långsökt, men fungerar det, så spelar det det ju ingen roll vad det står .

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  3. #13
    Men vänta lite nu, jag läste inte ditt inlägg ordentligt ops: . Filen ska bara heta "newcs.xml" inget mer. "dragon" är säkert bara nåt som den som skrivit manualen, eller filen lagt till, för att markera att det är en exempelfil.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  4. #14
    Lägger upp ett litet GUI till "NewCS" så Linuxnördarna har nåt att förfäras över :wink: .

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Men vänta lite nu, jag läste inte ditt inlägg ordentligt Very Happy Embarassed . Filen ska bara heta "newcs.xml" inget mer. "dragon" är säkert bara nåt som den som skrivit manualen, eller filen lagt till, för att markera att det är en exempelfil.
    Det finns tillochmed 6stycken exempelfiler. :wink:

    Mvh Kalle

  6. #16
    Tack HUMLAN !
    Jag uppskattar att du jobbat stenhårt för o ta fram uppgifterna som jag sökte.
    Mvh
    Mimmie
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  7. #17
    Behöver man inget program typ MpSet när man kör NewCS i Windows miljö, (Phonix Mode ) ?
    Stämmer det att man inte behöver bry sig om Box Id när man kör Viasat och NewCS med Windows ?

    Mimmie
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Mpset måste du ha för att starta upp brännaren i Phoenixmode . Det gör du naturligvis innan du kör igång Newcs. Vad det gäller BoxID vet jag bara att det har skrivits om tidigare här.

    Mvh Kalle

    http://www.comhit.net/viewtopic.php?t=18395

  9. #19
    Finns det en Windows variant av MP SET?
    Jag antar att filerna inte heter samma sak i LINUX och WINDOWS,jag måste veta var i Windows jag ska lägga in Mp Set Filerna,eller finns det något annat sett o sätta servern i phonixmode ?
    Det är desutom viktigt att allt har autostart eftersom jag bor på landet och det är strömavbrott ganska ofta.
    Mvh
    Mimmie
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  10. #20
    Eftersom du frågar om MPSET så antar jag att du har någon form av Adtekniks produkter http://www.adteknik.se/swedish/multiprog.htm
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. 2 operativsystem
    Av zam1000 i forum Windows
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-24, 18:29
  2. Två operativsystem på en dator
    Av s70t5 i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-03, 14:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss