Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Bilprovning

Bilprovning

Hejsan, skall köpa en bil i veckan o har kommit överrens med killen om allting, men vill att han ska göra en besiktning på den först, hans vanliga besiktningstid är i mars, men vill vara på den säkra sidan, kan man boka en tid även om man inte har en bokat tid för besiktning, är det svårt eller inte?? tackar för svar.

om du besiktigar den nu kommer du ändå att få besiktiga den i mars

om det är skicket du vill kolla så rekomederar jag dig att köra till morormännens teststation
    **** kom ihåg, google är din vän ****

Citat Ursprungligen postat av snugge
    om det är skicket du vill kolla så rekomederar jag dig att köra till morormännens teststation
    ...men det är inte gratis... Om det är en äldre relativt billig bil är det inte så kul att punga ut med ett par tusen på en undersökning. Om du däremot köper en bil säg över 75000 kan jag rekommendera det.

Du kan även låta besiktingen göra en mer grundlig koll, det kostar typ 800kr eller nått sånt och räknas INTE som en vanligt besiktning. Kolla på hemsidan där finns info. Om det är en billigare bil så gör en vanlig besiktning och be dom kolla lite noga,brukar vara bilintresserade som jobbar där som kan tipsa om fel och sånt.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss