Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Strong 8700

  1. #1

    Strong 8700

    Hej !
    Jag har en strong 8700 och ett cd abb. problemet är att när cd uppdaterar korten blir
    tv rutan svart!! kortet uppdateras inte. jag måste då sätta kortet i komboboxen som följde med abb. Har cd lyckats låsa kortet till boxen eller är det något fel på strongen?
    Detta sker ca varannan vecka ! (kortet ifrån cd är gult)

    Mycket störande!!! :evil:

  2. #2
    Canal Digital uppdaterar c:a en gång i månaden...Kortet är inte låst til Comboboxen, prova att rycka sladden nästa gång det svartnar..

  3. #3
    Har redan provat det, jag har droge ur sladden och kortet, "nollad" boxen, men inget händer!!

  4. #4
    Har samma problem här..

  5. #5
    gör en resest. dra ut strömmen,tryck in pil upp,ner meny ok sätt i sladden igen när det står clear i displayen så kan ni installera om boxen igen lycka till m.v.h. REIDARBERGE
    viasat-cd motarbetar varandra men vi hjälps åt m.v.h.reidar fra BREKKEN

  6. #6
    Tja
    Har samma samme egenhet, att den inte uppdaterar Canal Digital, så den enda vägen jag har lyckats är att använda mig av min gamla kära Humax dekoder.
    Vet inte hur många gånger per månad som jag är på väg att kasta ut Strong dekodern genom balkongdörren, en riktig skit dekoder! Fast det finns ju en anledning att behålla den...man vill ju även se Viasat...

    Ha en god sommar!

    Persson

  7. #7
    Det har hänt en gång för mej men jag fick igång kortet efter ett tag så det går å få den att uppdatera kortet genom Strongen också men fråga inte hur jag gjorde men det är visst lite skillnad mellan boxarna har jag märkt.

    Mitt kort är också gul.

Liknande ämnen

  1. Strong 8700
    Av Dasken i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-14, 14:47
  2. strong 8700
    Av hacetcad i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-05-04, 15:20
  3. strong srt 8700
    Av gundeman i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-04-03, 21:56
  4. Strong SRT 8700!
    Av kent100 i forum Canal Digital
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-08-10, 13:11
  5. Strong SRT-8700
    Av mr_best88 i forum Viasat
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-04-04, 14:47

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss