Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Datakrångel

Datakrångel

hej,hoppas att nån kan hjälpa mig,det är så att min dator lägger av helt plötsligt,det kommer upp en blåskärm och så står det en massa bla om att kolla drivrutiner till grafikkortet,det har jag uppdaterat men det lägger av ivarje fall,kan det va så illa att kortet håller på att paja?

mvh anders
    west ham

Medlem
    Reg.datum
    Oct 2004
    Tackad
    1 gånger
    Dålig kylning på grafikkortet? Eller klockat att så det är överklockat?
    Skulle kolla kylningen på grafikkoprtet jag, vad är det för grafikkort?

det är nvidia geforce 5200
    west ham

vad menas med klockat?
    west ham

Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Tackad
    311 gånger
    Hmmm.

Låter definitivt som ett värmeproblem på grafikkortet. Kolla att kylningen är tillfredställande, går fläkten ?

Lycka till
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

fläkten snurrar,men om det är tillfredställande vet jag inte,kan det bero på damm och smuts också?
    west ham

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Tackad
    1 gånger
    Damm försämrar kylningen.
    Skruva upp och in med dammsugaren (med den lilla borsten på).

Se också till att du har cirkulation i lådan, att insug (små hål i chassit) inte är täckta och att lådan står fritt, inte i ett litet skåp eller så.

Å kolla minnena!!!

El L :lol: kk :lol:

ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Tackad
    14 gånger
    se upp för att röra runt med dammsugaren för mycket bara, genererar statisk elektricitet, som kan skada din dator.
    Men bara du dammsuger förskiktigt så är det lugnt

I datorer bör man blåsa bort dammet, å bara suga bort det i undantagsfall. Inte värst trevligt, men man slipper iaf få nåt förstört...

mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss