Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: Hur gör ni för att skydda er?

  1. #1

    Hur gör ni för att skydda er?

    Mot virus och spioner.
    Själv kör jag med panda och tycker att det har fungerat bra och använder vanligt modem (inte alltid ansluten)

    Är det någon som vet hur man kan ställa in panda så att man kan få dreamboxen till att nå internet utan att behöva stänga av brandväggen.
    Det känns bättre om man kan ha den på.
    Har tittat i konfig till panda men så vitt jag ser det går det inte att tillåta vissa program pasera.
    Eller hur gör ni för att skydda er.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    557
    Tackad
    1 gånger
    En separat firewall (ingen lokal utan en fysisk burk) samt nod32.

    Kan tillägga att jag ALDRIG fått ett virus. Inte ens en varning.

  3. #3
    fins nod 32 gratis fortfarande ? den fungerade utmärkt tidigare för mej men nu kör jag AVG på dom flesta datorerna här hemma.

  4. #4
    Avinstallerar windows... då slipper man dom flesta visrus.
    Nä mej skämmt å sidor, ja vet att dom andra i familje kör NOD 32, vilket tar extremt lite minne. Så de skulle rekomenderas isf.

  5. #5
    Avast gratisversion, å en vanlig router fungerar bra för mig.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  6. #6
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    En gamal dator med IPcop löser de flesta problem
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  7. #7
    tack för alla svar ipcop vad är det jag har nämmligen en (gammal dator över)

  8. #8
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    färdig linux distro att köra som router/brandväg... funkar skit bra!
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  9. #9
    Själv kör jag Nod32 å en vanlig router. Sen scannas burkarna varje natt med Microsoft AntiSpyware samt XoftSpy.

    Kommer det något så är det aldrig nåt allvarligt å några virus letar sig heller inte in.

    El L :lol: kk :lol:

  10. #10
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Microsoft AntiSpyware <-- kan du disskuteras... det suger minne och tar inte bort allt som det ska...

    Lavasoft AdAware funkar bäst...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss