Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 28 av 28

Ämne: NDS utan kort

  1. #21
    Det stämmer bra att det går att titta utan kort.
    Jag har TV3 utan kort på en nokia 9780s.

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av ekno_
    Om de är till någon nytta eller glädje så fungerar
    svt 1,2,bäbis,kunskap,24an,tv3,ztv. Kanske nån mer.
    På en gamal nokia 9780s. Uppgraderad till nds och utan kort.
    Det har nämts på forumet förut.
    Fungerar då inte på min. Står enbart "Var vänlig stoppa in ditt parabolkort i kortläsaren. För instruktioner titta i din istruktionsbok. (128)". Så hur får man igång det?

    Hårdvaruversion: 1.2
    Programvaruversion: MT2.1
    Boot-programvara: 200

  3. #23

    Koppla ur kortswitchen

    Öppna din box och löd bort kortswitchen som sitter i bakkant på korthållaren.
    Kör själv utan kort med en gammal sagem på comhem.
    Den kan ta emot okodade kanaler = dismix och ppv kiosk samt alla analoga utan kort.
    Dock måste du ha ett via kort för att starta boxen, ett gammalt piratkort vilket som helst
    går bra. OBS om du ska koppla bort korthållar switchen. Det är smått ! så god vana med lödkolven krävs och du bör ersätta switchen med en resetknapp så att du kan starta om utan att behöva stänga av boxen.

  4. #24
    Kan du försöka beskriva lite mer tydligt hur man gör? Eller vet du någon guide som tar upp 9780s och beskriver i detalj?

  5. #25
    9780s 3an utan kort?
    Jag har ingen aning om varför de fungera jag gjorde som många andra då direkt när de byte till nds. Ringde o knappa nummer mins inte riktigt. För ca 8-9 månader sen läste jag att de skulle fungerade här på forumet utan kort.
    Då plocka ja fram den gamle (9780) inte använd på 1,5 år tror ja o de funka.
    Hårdvara 1,2
    programvar MT2,1
    Boot 200

  6. #26
    dt7368 skrev: Det stämmer bra att det går att titta utan kort.
    Jag har TV3 utan kort på en nokia 9780s.



    Du får gärna berätta hur du lyckades med detta.

  7. #27
    Hmm okej, ringde jag med fast för mig fungerar det inte. Fungerade endast i 2 veckor eller liknande efter att jag ringde.

  8. #28
    Jag ringde viasat och knappade in nummer. Den fungerar sedan dess. TV3, Ztv och SVT. Inte mycket men iaf nåt.
    Numera går det visst inte att öppna mottagare på det här stättet längre. Viasat har spärrat det.

Liknande ämnen

  1. kanaler utan kort?
    Av buffy i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-31, 12:07
  2. Viasat utan kort på NDS:ade 980:or
    Av ZeeJay i forum Viasat
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-03-30, 16:51
  3. Mottagare utan kort???
    Av Nicepoz i forum Canal Digital
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-01-27, 22:52
  4. Box utan kort
    Av manus i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 19:35
  5. Boxer kort utan CAM
    Av SciFi i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-09-09, 12:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss