Mina kontakter med Boxers kundtjänst har inte varit friktionsfria heller.
Postade detta på Cint, är ju lite skoj så jag lägger upp det här med:
Efter utebliven leverans av boxerkortet.
Här är mailet jag skickade till kundtjäns på boxer:

---
Hej Kundtjänst.

Jag beställde Boxerpaketet den 1a September för att jag bjudit in
grabbarna att titta på Fotboll ikväll (den 7e september).
Kontrollerade att ni hade 3 dagars leveranstid (annars hade jag valt
viasat) och en låda öl.
Köpte en digitaltvbox med CA modul hårddisk och lullul (EDIT: HEY! Kunde ju inte säga att jag hade en icke godkännd box innan jag fått kortet) ett par dagar
tidigare (har alltså gått mer än 10 dagar så den kan jag inte heller
skicka tillbaka.

Idag kollade jag posten och hade inte fått något kort, så jag ringer
kundtjänst och blir tvungen att utså inte mindre än 30st "Vi gör ALLT
för att ta ditt samtal så fort som möjligt." och däremellan lida igenom
diverse Eva Dahlgrenlåtar (ca 20-25 minuter skulle jag gissa).
Kan säga att humöret inte var på topp när jag kom fram till kundtjänst.
Där får jag tala med XXXXXXX XXXXXX som omedelbart (utan att
kontrollera något över huvud taget) informerar mig att det är posten som
slarvat och jag bör ringa dem istället.
Intressant att skylla på just Posten som är det ENDA statligt ägda
företag som jag inte haft problem med under den senaste månaden då
familjen nyss köpt villa och installerat, telefon, bredband, elnät osv osv.
Jag står på mig något och XXXXXX kontrollerar mitt Kundnummer och på
det hittar hon ingenting, då slår hon upp mitt personnummer och ser att
jag minsann finns i systemet men att ingen beställning mottagits (Aha!
Så det var inte Posten i alla fall!)..
Här tycker jag det är på sin plats att saxa in mailet jag fick från Er
när jag gjorde min beställning:

---

Hej XXXXXXXX,
Tack för din beställning av abonnemang!

Avtalsnummer: XXXXXXX
Personnummer: XXXXXXX
Förnamn: XXXXXXX
Efternamn: XXXXXXX
Telefonnummer: XXXXXXX
E-post: XXXXXXX
C/O: Adress: XXXXXXX
Postnummer: XXXXXXX
Ort: XXXXXXX
Fabrikat box: Faktura (Betalas per): Helår

Boxerpaket:
Boxerpaketet 159 kr/mån 12 mån. Startavgift tillkommer på 395 kr. I
denna avgift ingår kortavgiften för första halvåret därefter debiteras
kortavgift med 248 kr/halvår. Totalkostnad 2551 kr/år.
Just nu bjuder vi på de 3 första månaderna vid tecknandet av ett 12
månadersabonnemang!

Tillval:

Nu kommer vi att göra en kreditupplysning. Leverans sker efter ca 3
arbetsdagar.

Har du några frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Boxer
Kundtjänst på 0771-21 10 00 eller skicka e-post till kundtjanst@boxer.se.

Mycket TV-nöje önskar Boxer!

---

Jajustdet, mycket Nöje...
Det hade alltså visst gjorts en beställning och den i tid för att hinna
leverera kortet på de tre arbetsdagar Ni själva utlovar.
Så XXXXXX tycker att det är idé att jag gör en nybeställning så jag
fick väl göra det, det är ju inte så jag har något val när jag redan
köpt boxen.
Hade det inte varit för den investeringen på många tusen med hårddisk
och allt så hade jag slängt på luren snabbare än ni kan säga Viasat.
XXXXXX informerade genast att jag absolut inte kan få någon form av
kompensation (genom henne i alla fall) för Erat slarv och i viss mån
arrogans mot mig som kund.

Då kommer frågan:

Om jag får göra beställningarna själv, ringa kundtjänst själv, sitta där
i telefonkö samt även skriva klagomålen själv då kundtjänst absolut inte
kunde ta emot klagomål vad är den där serviceavgiften och startavgiften
jag ska betala er till för?

Föreslår att ni krediterar mig startavgiften samt det första halvåret av
serviceavgift.
Fast det kan ni ju förstås skita i fullständigt då jag redan har gjort
min investering i Box och därför inte har något val.
--

På detta fick jag svaret:

--
Hej,

Har du fortfarande inte fått ditt programkort?


Med vänliga hälsningar XXXX
--

Detta samma dag som jag skickade första mailet, svarade med:

--
Jag ber att få citera mig jälv ur tidigare mail (se nedan):

-"Idag kollade jag posten och hade inte fått något kort"

Kan även tillägga att jag otroligt nog faktiskt gick och kollade i
brevlådan som (om ni skulle ha kört hit kortet själva idag) men den var
naturligtvis tom då all post få idag kom klockan 10:00.
Ni kanske skulle ta och läsa klagomålen i alla fall? Står ju till och
med att beställningen aldrig registrerats.
--

Svaret på det mailet blev:

--
Hej,

Tack för ditt mail! Jag ser att du redan har fått hjälp med detta ärende,
vid fortsatta frågor kan du kontakta oss per telefon på 0771 - 21 10 00.

Med vänliga hälsningar XXXXXX
--

Sedan skickade jag 6st påminnelser om att de måste fixa kortet, en om dagen.
Fick inte svar på någoit av dem.
Ringde kundtjänst ytterligare 5ggr och klagade utan resultat.
Droppen var den sista killen som påstod att han inte kunde ta beställningar på abonemang alls, det hade de inte befogenheter till i kundtjänst.
Herre gud, vad är då kundtjänst till för?!

Slutade med att jag fick ringa boxers växel (och på så sätt undvika deras kundtjänst) och tala med chefen för just kundtjänsten.
Han fixade ett kort (7 dagars leveranstid då det gick till fel adress) och krediterade första årets kortavgifter och startavgifter (tycker jag lät dem komma billigt undan).

Mitt abonemang (som är köpt utan någon box) äralltså låst i 12 månader, trots att jag inte fått någon box.
Där fick man för att man tog något för givet.

Bara att göra som vi Svenskar alltid gjort när staten är inblandad.
Håller käft och betalar. Någon som vill ha överlåtelse på ett boxerabonemang? Trodde inte det heller...