Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 29

Ämne: Suck, pissiga avtal hos boxer.

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    557
    Tackad
    1 gånger

    Suck, pissiga avtal hos boxer.

    Boxer är ju helt sjuka i skallen, nu påstår det att mitt abonemang (som är köpt utan någon box) är låst i 12 månader, trots att jag inte fått något för det...hade de talat om det hade man ju tagit box och sålt på blocket för ett par hundringar.
    Jo, jag vet, borde ha läst avtalsvillkoren först

    sedan, om jag ska ta canal plus så låser det 12 månader det med så de månader jag redan har + 12 för canal plus...vill bara bränna ner hela boxer just nu

    Mitt mål har helt plötsligt blivit att kortdela med alla i hela sverige

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    557
    Tackad
    1 gånger
    Mina kontakter med Boxers kundtjänst har inte varit friktionsfria heller.
    Postade detta på Cint, är ju lite skoj så jag lägger upp det här med:
    Efter utebliven leverans av boxerkortet.
    Här är mailet jag skickade till kundtjäns på boxer:

    ---
    Hej Kundtjänst.

    Jag beställde Boxerpaketet den 1a September för att jag bjudit in
    grabbarna att titta på Fotboll ikväll (den 7e september).
    Kontrollerade att ni hade 3 dagars leveranstid (annars hade jag valt
    viasat) och en låda öl.
    Köpte en digitaltvbox med CA modul hårddisk och lullul (EDIT: HEY! Kunde ju inte säga att jag hade en icke godkännd box innan jag fått kortet) ett par dagar
    tidigare (har alltså gått mer än 10 dagar så den kan jag inte heller
    skicka tillbaka.

    Idag kollade jag posten och hade inte fått något kort, så jag ringer
    kundtjänst och blir tvungen att utså inte mindre än 30st "Vi gör ALLT
    för att ta ditt samtal så fort som möjligt." och däremellan lida igenom
    diverse Eva Dahlgrenlåtar (ca 20-25 minuter skulle jag gissa).
    Kan säga att humöret inte var på topp när jag kom fram till kundtjänst.
    Där får jag tala med XXXXXXX XXXXXX som omedelbart (utan att
    kontrollera något över huvud taget) informerar mig att det är posten som
    slarvat och jag bör ringa dem istället.
    Intressant att skylla på just Posten som är det ENDA statligt ägda
    företag som jag inte haft problem med under den senaste månaden då
    familjen nyss köpt villa och installerat, telefon, bredband, elnät osv osv.
    Jag står på mig något och XXXXXX kontrollerar mitt Kundnummer och på
    det hittar hon ingenting, då slår hon upp mitt personnummer och ser att
    jag minsann finns i systemet men att ingen beställning mottagits (Aha!
    Så det var inte Posten i alla fall!)..
    Här tycker jag det är på sin plats att saxa in mailet jag fick från Er
    när jag gjorde min beställning:

    ---

    Hej XXXXXXXX,
    Tack för din beställning av abonnemang!

    Avtalsnummer: XXXXXXX
    Personnummer: XXXXXXX
    Förnamn: XXXXXXX
    Efternamn: XXXXXXX
    Telefonnummer: XXXXXXX
    E-post: XXXXXXX
    C/O: Adress: XXXXXXX
    Postnummer: XXXXXXX
    Ort: XXXXXXX
    Fabrikat box: Faktura (Betalas per): Helår

    Boxerpaket:
    Boxerpaketet 159 kr/mån 12 mån. Startavgift tillkommer på 395 kr. I
    denna avgift ingår kortavgiften för första halvåret därefter debiteras
    kortavgift med 248 kr/halvår. Totalkostnad 2551 kr/år.
    Just nu bjuder vi på de 3 första månaderna vid tecknandet av ett 12
    månadersabonnemang!

    Tillval:

    Nu kommer vi att göra en kreditupplysning. Leverans sker efter ca 3
    arbetsdagar.

    Har du några frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Boxer
    Kundtjänst på 0771-21 10 00 eller skicka e-post till kundtjanst@boxer.se.

    Mycket TV-nöje önskar Boxer!

    ---

    Jajustdet, mycket Nöje...
    Det hade alltså visst gjorts en beställning och den i tid för att hinna
    leverera kortet på de tre arbetsdagar Ni själva utlovar.
    Så XXXXXX tycker att det är idé att jag gör en nybeställning så jag
    fick väl göra det, det är ju inte så jag har något val när jag redan
    köpt boxen.
    Hade det inte varit för den investeringen på många tusen med hårddisk
    och allt så hade jag slängt på luren snabbare än ni kan säga Viasat.
    XXXXXX informerade genast att jag absolut inte kan få någon form av
    kompensation (genom henne i alla fall) för Erat slarv och i viss mån
    arrogans mot mig som kund.

    Då kommer frågan:

    Om jag får göra beställningarna själv, ringa kundtjänst själv, sitta där
    i telefonkö samt även skriva klagomålen själv då kundtjänst absolut inte
    kunde ta emot klagomål vad är den där serviceavgiften och startavgiften
    jag ska betala er till för?

    Föreslår att ni krediterar mig startavgiften samt det första halvåret av
    serviceavgift.
    Fast det kan ni ju förstås skita i fullständigt då jag redan har gjort
    min investering i Box och därför inte har något val.
    --

    På detta fick jag svaret:

    --
    Hej,

    Har du fortfarande inte fått ditt programkort?


    Med vänliga hälsningar XXXX
    --

    Detta samma dag som jag skickade första mailet, svarade med:

    --
    Jag ber att få citera mig jälv ur tidigare mail (se nedan):

    -"Idag kollade jag posten och hade inte fått något kort"

    Kan även tillägga att jag otroligt nog faktiskt gick och kollade i
    brevlådan som (om ni skulle ha kört hit kortet själva idag) men den var
    naturligtvis tom då all post få idag kom klockan 10:00.
    Ni kanske skulle ta och läsa klagomålen i alla fall? Står ju till och
    med att beställningen aldrig registrerats.
    --

    Svaret på det mailet blev:

    --
    Hej,

    Tack för ditt mail! Jag ser att du redan har fått hjälp med detta ärende,
    vid fortsatta frågor kan du kontakta oss per telefon på 0771 - 21 10 00.

    Med vänliga hälsningar XXXXXX
    --

    Sedan skickade jag 6st påminnelser om att de måste fixa kortet, en om dagen.
    Fick inte svar på någoit av dem.
    Ringde kundtjänst ytterligare 5ggr och klagade utan resultat.
    Droppen var den sista killen som påstod att han inte kunde ta beställningar på abonemang alls, det hade de inte befogenheter till i kundtjänst.
    Herre gud, vad är då kundtjänst till för?!

    Slutade med att jag fick ringa boxers växel (och på så sätt undvika deras kundtjänst) och tala med chefen för just kundtjänsten.
    Han fixade ett kort (7 dagars leveranstid då det gick till fel adress) och krediterade första årets kortavgifter och startavgifter (tycker jag lät dem komma billigt undan).

    Mitt abonemang (som är köpt utan någon box) äralltså låst i 12 månader, trots att jag inte fått någon box.
    Där fick man för att man tog något för givet.

    Bara att göra som vi Svenskar alltid gjort när staten är inblandad.
    Håller käft och betalar. Någon som vill ha överlåtelse på ett boxerabonemang? Trodde inte det heller...

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    det står faktiskt då man tar boxer att man är låst dom första 12 mån däremot om man tar utan box så får man dom 3 första månaderna fritt... sen måste man säga upp minst 1 mån i förväg annars låser dom 12 mån till man kan däremot säga till att ha 3 mån avtal istället nu efter första året men då kostar canal+ 229 kr istället för 140... så ja väljer hellre förlänga 1 år då... jag har då inte haft dom problemen du haft med varken kort eller kundtjänst... jag fick mitt kort typ efter 2 dar eller nåt...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  4. #4

    Re: Suck, pissiga avtal hos boxer.

    Citat Ursprungligen postat av eviln
    Boxer är ju helt sjuka i skallen, nu påstår det att mitt abonemang (som är köpt utan någon box) är låst i 12 månader, trots att jag inte fått något för det...hade de talat om det hade man ju tagit box och sålt på blocket för ett par hundringar.
    Jo, jag vet, borde ha läst avtalsvillkoren först

    sedan, om jag ska ta canal plus så låser det 12 månader det med så de månader jag redan har + 12 för canal plus...vill bara bränna ner hela boxer just nu

    Mitt mål har helt plötsligt blivit att kortdela med alla i hela sverige
    men du får 3 mån gratis om du har egen box

    BOXERPAKETET: Boxerpaketet 159 kr/mån 12 mån. Startavgift tillkommer på 395 kr. I denna avgift ingår kortavgiften för första halvåret därefter debiteras kortavgift med 248 kr/halvår. Totalkostnad 2551 kr/år. Just nu bjuder vi på de 3 första månaderna vid tecknandet av ett 12 månadersabonnemang!
    https://www.boxer.se/?page=59&paketid=1
    mvh
    t

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    557
    Tackad
    1 gånger
    Om de bjuder på något så är det de tre sista månaderna i så fall för de har hittills skickat räkningarna punktligt.

  6. #6

    Re: Suck, pissiga avtal hos boxer.

    Citat Ursprungligen postat av eviln
    Boxer är ju helt sjuka i skallen, nu påstår det att mitt abonemang (som är köpt utan någon box) är låst i 12 månader, trots att jag inte fått något för det...hade de talat om det hade man ju tagit box och sålt på blocket för ett par hundringar.
    Jo, jag vet, borde ha läst avtalsvillkoren först

    sedan, om jag ska ta canal plus så låser det 12 månader det med så de månader jag redan har + 12 för canal plus...vill bara bränna ner hela boxer just nu

    Mitt mål har helt plötsligt blivit att kortdela med alla i hela sverige
    du får nog läsa igenom villkoren en gång till innan du tänder på
    om du tar ett c+ abo nu så har du låst grund+c+ abo ett år framåt det blir inte 12+12

    mvh
    t

  7. #7
    skall vara 3 första gratis det fick jag,annars ring och klaga

    mvh
    t

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    samma här.. första 3 mån gratis...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    557
    Tackad
    1 gånger

    Re: Suck, pissiga avtal hos boxer.

    Citat Ursprungligen postat av tergo

    du får nog läsa igenom villkoren en gång till innan du tänder på
    om du tar ett c+ abo nu så har du låst grund+c+ abo ett år framåt det blir inte 12+12

    mvh
    t
    Har jag aldrig påstått heller.

    Däremot blir det alltid 12månader från det att man tekna abonemang då man MÅSTE ha grundpaketet för att kunna ha C+.
    Ie, om du har haft boxer i 11 månader och vill ha C+ så blir du tvingad att betala för grundpaketet i 12 månader till.

    Vem orkar läsa alla avtal? Har ju fan 30 aktiva avtal, mobiler, tv, internet, 4-5försäkringar.
    Hur många kan egentligen säga att de vet alla villkoren för alla sina avtal?

  10. #10
    Största MAFFIAN är alltid det statliga.
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

Liknande ämnen

  1. Bredbands hastighet och avtal
    Av billeh i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-04-13, 21:11
  2. Ftp suck problem
    Av storfors i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-03-25, 12:15
  3. Suck
    Av ops i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-22, 20:27
  4. 1 Avtal flera kort?
    Av laspalmas i forum Boxer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-03-11, 18:11
  5. Suck... PPV problem
    Av IMC i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-23, 13:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss