Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 50

Ämne: Nu funkar det - NewCS/Windows Pc/Cardsharing är stabilt.

  1. #21
    Citat Ursprungligen postat av rishult
    Äntligen går det vist e det en skön filing när bilden kommer.
    Kan tillägga att gör man presis som det står i Mimmies guide så går det.
    Och inte försöker spela tarzan.

    TACK Mimmie för all hjälp mvh Rishult
    Dom orden värmer.
    Alltid kul om man kan hjälpa någon.
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  2. #22
    Sillen.
    Det är bättre att du ställer din frågor här på forumet,och inte PMar mig ,då kan nämligen andra som har problem bli hjälpta.
    Har du fått igång servern ?(du ser i fönstret om den har hittat kort/korten
    Har du fått igång Dreamen ? du ser i fönstret om dreamen har loggat in.
    Har du flera Cammar i Dreamen kan du få flera Newcamd.cfg,ha bara Mgcamd installerad (se i guiden )så är några felkällor minimerade(jag hade det problemet innan jag hittade en Newcamd.cfg i en Newcamd mapp)
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  3. #23
    jag har fåt igång det hela. probvlemet var min jävla d-link router modell di-604.


    och angånde cws raden så behöver jag inte ha med 1000 utan bara 15050 och 15051 sen om raden 15051 behövs vet jag ej har inte testat med bara 15051. ochså ska det va wan newcd om man inte döper om det til nått eget....

    har märkt en sak vet inte om det har betydelse.
    men om man starta om newcs så auto uppdaterar inte DM boxen utan man måste bota om camen manuelt....

    har en fundering man kanske skulle klämma med au i slutet på cws raden eller vad tror du..

    märket även i proget cheapcs att raden <au>on</au> i newcs.xml när man spar ner newcs.xml med cheapcs proget så blir det inte on eller står on men med stort O så man måste ändra det manuelt i notpad typ. kan va nått att tänka på för andra.

    fins det nått övervaknings prog tro som typ förut hadde jag ett prog som heter CardShareOverview.exe men det funkar inte nu eller så kör jag mot fel port har provart portana 1000 1001 15050 15051 10000 10001 14001 14000 men funkar inte...

    för övrigt så funkar det kanonbra nu snabt för alla att byta program och stabilt än så länge..... får se hur det funkar sen när man blir flera just nu 4 styck till helgen 6 styck. medelar til helgen hur det funkar med 6 hihi :-)

  4. #24
    15050/15051 är för kortläsarna Com1/Com2.
    har du bara en kortläsare gäller det portnummer som står i cardreader config för Com 1.(15050)
    vad gäller AU vet jag inte om den behöver aktiveras,men man ska tydligen skriva in med litet o i on ,det blir iallafall ett stort O när man tittar i DOS fönstret när man kör programmet.
    Står servern hemma hos dig i ditt lan ?
    När du skriver att du inte har något portnummer( 1000 ) i CWS raden blir jag konfunderad,servern du kopplar dig till.ligger inte den på ett lan bakom en rauter/brandvägg
    Isåfall vems IP nr har du skrivit in i CWS raden ?
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  5. #25
    har bara en kortläsar. jepp den sitter hemma hos mej men direct i modemet har två ip nummer hem till mej. så nu sitter den inte bakom nogon router utan bara bakem en windows baserad firewall.

    provade först med 1000 15050 i cws radennär jag hade servern bakom min router och öpnnade portarna 1000 och 15050 i routern som då pekade mot det internet ip till servern men det funkade inte. provade även med DMZ mot server ip i mitt intern lan men det funkade indet det heller. var av jag koplade den direct till internet och vips så bra allt funkade sen. då måste det va min bråkiga d-link router som inte funka som den ska och den har väll alltid varit skum för mej.

    men port 1000 ska va med sen när jag slänger upp den bakom en router eller.


    föresten fins det nått bra prog som övervakar vilka som logg på servern så man ser vilka som ser tv idlar osv som mitt föra prog som inte funkar nu.

  6. #26
    Eftersom jag inte har kopplat upp min server mot någon Dreambox som ligger utanför mitt lan blir det för mycket gissningar och antaganden.
    Så fort det är gjort,och jag har fått det och funka ska jag beskriva här på forumet hur man går tillväga.

    Om det är någon som har erfarenhet av CS över WAN och portinställningar /routrar, välkomnar jag en beskrivning,det måste ju vara liknande inställningar oavsett man använder LINUX eller WINDOWS / Newcamd ellerNewCS
    :lol: :lol:
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  7. #27
    Citat Ursprungligen postat av rishult
    Äntligen går det vist e det en skön filing när bilden kommer.
    Kan tillägga att gör man presis som det står i Mimmies guide så går det.
    Och inte försöker spela tarzan.

    TACK Mimmie för all hjälp mvh Rishult
    Vad var det du hade gjort fel? Vet du det? Jag har exakt samma problem. Den loggar in och allt men ingen bild.

  8. #28
    Är inte helt hundra men tror att det jag missat var att ladda ner magickeys.
    Det var strax efter det som det fungera.
    Mvh Rishult

  9. #29
    Det funkade bra för oss i tre dagar. Men nu försvann bilden och det står "denna kanal kan inte hittas". Antar att det är kortet som måste uppdateras och själva uppdateringsfunktionen inte funkar riktigt.
    Jag har satt au=on i xml scriptet på servern för användaren som jag kör.
    Kortet sitter ute på wan.
    Skall cardservern logga in på min host när en uppdatering skall ske?
    Har fyllt i korrekt ip/port nummer till min host under min user i xml scriptet.
    Har även fixat en virtual server i min router så att cardservern skall kunna komma in.
    Vet inte om jag är rätt ute...hur vet förresten cardservn i så fall vilken user/passwd som den skall använda när den skall connecta. I newcamd.conf kan man ställa in admin passw. Men var ställer man in det i cardserver xml scriptet?

    Ok..kanske helt fel ute som sagt men är det ngn som har fått automatisk uppdatering att fungera och hur har ni gjort då?

    Tacksam för svar!

  10. #30
    om du inte tror att kortet är uppdaterat !
    varför kollar du inte det ?
    Det är väl det första man kollar innan man börjar rota och ändra i saker som har fungerat.
    Har något Ip Nr: ändrat sig ?
    Jag har läst att man ska skriva on med små bokstäver(dom blir stora när du har startat programmet och tittar på skärmen) vet ej om det funkar ,men värt o prova.
    Om du ändrar något,notera det så du kan återställa om det inte blir bättre,ändra bara en sak åt gången,annars vet du inte vad som har förändrat vad. (om du nu behöver ändra något överhuvudtaget,det funkade ju från början )
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 20:39

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss