Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 50

Ämne: Nu funkar det - NewCS/Windows Pc/Cardsharing är stabilt.

Ok, jag är newbe på det här sedan 2 dgr. Läser så att ögona blör. Ursäkta en dum fråga, hur kan jag se om kortet har uppdaterats? Det har studsat igång igen nu men jag vet inte vad det var som gjorde att det stod still...irriterande. Har nu slagit på spam loggning till fil på servern för att eventuellt kunna hitta ngt när det går fel nästa g.
    Hur ofta kommer det uppdateringar?
    mvh

Citat Ursprungligen postat av mimmie
    Jag har läst att man ska skriva on med små bokstäver(dom blir stora när du har startat programmet och tittar på skärmen) vet ej om det funkar ,men värt o prova.
    Stämmer. Det är iaf så att det står "autoupdate: no" på användarna när man startar programmet om man inte skriver det med små bokstäver i XML filen. Men i senaste versionen ska buggen att vissa inställningar var "case sensetive" vara löst. Den versionen har versionsnummer 1.13 RC6

Hur du ser om kortet är uppdaterat ?
    Stoppa in kortet i en mottagare som du vet fungerar och se om du får bild !
    Och om det inte fungerar,låt det sitta i den mottagaren tills det har blivit uppdaterat.
    Mvh
    Mimmie

Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

Jag är inte på samma plats som kortet. Dessutom om man skulle flytta kortet och det fungerar så vet jag inte om kortet har blivit uppdaterat eftersom det fungerade även förra gången det satt i en korrekt mottagare. Finns det inget sätt att kolla om det har skett ngn uppdatering genom att tex titta på EMM meddelanden i cardserver loggen? Eller ngt annat? Vet ju fortfarande inte vad som var fel när det hängde sig.
    Grejen är att jag gärna skulle vilja få till au mot en klient.
    Är det ngn som har fått igång au? Fryser bilden ett tag vid au? Hur länge?
    Hur ofta kommer uppdateringar?

Det är ju bara telneta till porten du satt. Å sen skriva users, så står det hur många EMM som skickatts av alla användare. Skriver du subs -1 så ståre när kortplatserna uppdaterats.

Jag hade problem att inga EMM kom fram när jag körde mgcam1.0 med Newcs. Men äldre versioner av mgcam fungerar.

Citat Ursprungligen postat av sb2000
    Jag hade problem att inga EMM kom fram när jag körde mgcam1.0 med Newcs. Men äldre versioner av mgcam fungerar.
    En dum fråga kanske. Har sökt på nätet och försökt hitta på skillnaderna mellan ecm och emm med inte hittat nåt. Är emm uppdateringar som kommer? Hoppas det inte är för off topic. Men efterssom ni skriver om det så vore det bra att få reda på hur det litter till.

Det är ju bara telneta till porten du satt. Å sen skriva users, så står det hur många EMM som skickatts av alla användare. Skriver du subs -1 så ståre när kortplatserna uppdaterats.
    Vilken av portarna är det man ska telneta till? Xml servern eller radegast servern. Är det windowsversionen av newcs du snackar om? Jag får nämligen bara fram nå konstiga tecken om jag telnetar till båda portarna. Jag kör newcs1 rc3 i windows.

Citat Ursprungligen postat av moonshine
    En dum fråga kanske. Har sökt på nätet och försökt hitta på skillnaderna mellan ecm och emm med inte hittat nåt. Är emm uppdateringar som kommer? Hoppas det inte är för off topic. Men efterssom ni skriver om det så vore det bra att få reda på hur det litter till.

Vilken av portarna är det man ska telneta till? Xml servern eller radegast servern. Är det windowsversionen av newcs du snackar om? Jag får nämligen bara fram nå konstiga tecken om jag telnetar till båda portarna. Jag kör newcs1 rc3 i windows.
    I debugtaggen, kolla så du har, eller lägg till.

<tcp_port>1001</tcp_port>
    <tcp_options>normal,all</tcp_options>

Du ska även ha en rad som ser ut ungefär såhär:
    <output>console,udp,tcp,file</output>

Titta så du har tcp med i output! Sen kan du telneta till port 1001.

Telnet hit Telnet dit.
    Finns det inget ekelt sätt och kolla statusen på korten?
    Med dom flesta satellit mottagarna kan man kolla behörighet och uppdaterings datum på korten på TVn.
    Finns det någon möjlighet och göra det på en Dreambox med Gemini image ?
    Mvh
    Mimmie

Om dreamboxen är för advancerad för dig kanske du borde köpa en enklare box.

Om dreamboxen är för advancerad för dig kanske du borde köpa en enklare box.
    Ett typexemel på inlägg som inte behövs på forumet.
    Om du inte orkar eller kan svara på frågan ,förstår inte jag varför du bryr dig .
    Mvh
    Mimmie

Liknande ämnen

1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 21:39

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss