Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 41 till 50 av 50

Ämne: Nu funkar det - NewCS/Windows Pc/Cardsharing är stabilt.

  1. #41
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    557
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mimmie
    Citat Ursprungligen postat av sb2000
    Om dreamboxen är för advancerad för dig kanske du borde köpa en enklare box.
    Ett typexemel på inlägg som inte behövs på forumet.
    Om du inte orkar eller kan svara på frågan ,förstår inte jag varför du bryr dig .
    Idioter finns överallt, men de bör alltid ignoreras och ibland även smädas.

  2. #42
    Hej!

    Lite OT men jag prövar i alla fall.

    Har ngn försökt använda NewCS mot ProgDVB. Jag körde i gång servern och lade till WinCSC som plugin i ProgDVB men lyckades inte riktigt få det att lira. Jag fick CSC att logga in men ngn nyckel eller bild fick jag inte. Jag har testat ett antal andra plugins som inte heller har gett ngt resultat.

    /Erik

  3. #43
    SB2000, du skrev att du hade fått EMM att fungera med äldre versioner av mgcam. Vilken version då?
    Vet du om servern använder sig av remote login till klienten när den skall hämta EMM?

  4. #44

    mimmie, vad göra åt reset failed i newcs?

    Tjena Mimmie!

    Härligt jobbat med NewCS för Windows. Skönt att höra att det ska funka även om jag inte fått till det än.

    Kör en USB-läsare Phoenix/Smartmouse från ADTeknik i Phoenix-läge.

    Jag har följt din guide till punkt och pricka och får samma felmeddelade hela tiden när jag testar.
    [ 22:10:25 ] [ Loader ] Reader type 2 on node COM7
    [ 22:10:25 ] [ Phoenix ] Opening device COM7
    [ 22:10:25 ] [ Phoenix ] Setting baud to 9600
    [ 22:10:26 ] [ Loader ] Reset failed ...

    Såg att du fått nåt liknande förut i nåt av dina inlägg, men såg inget bra svar på det. Vet du var detta fel beror på och vad jag ska göra för att komma undan det?

  5. #45
    Hej på dej Sverre.
    Jag använder Mp3.5 med comportarna,så det ser inte likadant ut.
    men om du har missat det så måste du ha extern ström till brännaren( 6-12V)-(dioden ska lysa röd)
    Du måste sätta brännaren i Phoenix Mode,det tror jag du enklast gör med ett brännar program från http://www.adteknik.se/.
    Starta upp programmet (bananen)
    Setup-com7.
    Mpset-Spänning till.
    Mpset-Phoenix 3.58 MHz.
    Nu borde det fungera om kortet är uppdaterat.
    Hoppas att det här är lösningen på ditt problem.
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  6. #46
    Hej!

    Den läsaren från ADTeknik jag använder går på USB, så den får sin ström via datorn. Jag har kört banan-programmet som säger att jag lyckats sätta COM7 i phoenix mode, och dioden lyser rött när kortet sitter i läsaren... så allt ser ut att vara OK...

    Men du lyckades alltså bli av med felmeddelandet genom att ta hänsyn till alla de saker du nämnde i ditt svar?

  7. #47
    Citat Ursprungligen postat av sverre
    Hej!

    Den läsaren från ADTeknik jag använder går på USB, så den får sin ström via datorn. Jag har kört banan-programmet som säger att jag lyckats sätta COM7 i phoenix mode, och dioden lyser rött när kortet sitter i läsaren... så allt ser ut att vara OK...

    Men du lyckades alltså bli av med felmeddelandet genom att ta hänsyn till alla de saker du nämnde i ditt svar?
    Jag har gjort som jag skrev i tidigare inlägg,och då fick jag det o fungera.
    OBS: Jag har inte ändrat något i inställningarna i CheapCS,förutom att jag har lagt in användare,antal kortläsare ,alov EMM.
    Jag fick felmedelandet därför att jag inte hade satt brännarna i Phoenix mode.
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  8. #48
    Varför kan jag inte hitta mimmies guide i Guide sektionen?

  9. #49
    blev lite nyfiken på din tråd...verkar som om ni inte fått au att funka va???


    testa att editera mf_cfg och sätt den på au = 03
    sen måste samma användare ha au på i newcs
    så ska de nog funka ...

  10. #50
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Den här tråden är ju sedan 2005...

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 20:39

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss