Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: DM 500s CD ND byte segt?

www.dreamboxworld.com eller hos www.digitalsat.se + 100-tals andra ställen. Dreambox har blivit så stort, att det finns 100 000-tals medlemmar på forum runt hela klotet, att fråga om hjälp eller mjukvara.

mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

Laddade ner Gemini 2.40 från filarkivet och upplevde att boxen hängde sig lite då och då, kan de vara så att det är till fel tuner, jag har juh den nyare som jag tror är ALPS, och den 2.40 som finns i filarkivet stödjer juh min tuner. Sen testa jag även PLi men där startade inte änns boxen, nån som vet varför den blir så halvskum med Gemini 2.40, den uppför sig även likadant med 2.50 :S

Har nu iaf testat med att byta switch då jag fick det rådet från humlan57, men fortfarande samma fel, nån som vet nått annat man kan testa, kan det bero på att jag kör mgcamd_050704?

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Jag har själv en vän som hade exakt detta felet... Först körde han Hydra 1.09 image på den så jag la in Mgcamd där... Hjälpa inte... Så jag la in Gemini 2.5 istället och smacka i Mgcamd v1.0... Funkade lite bättre... Men fortfarande inte felfritt... Så jag trimma in parabolen, bytade switch och klämde om f-kontakterna... Sen dess har den rullat på felfritt i över 2 månader nu...

Bara lite tips!
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    Jag har själv en vän som hade exakt detta felet... Först körde han Hydra 1.09 image på den så jag la in Mgcamd där... Hjälpa inte... Så jag la in Gemini 2.5 istället och smacka i Mgcamd v1.0... Funkade lite bättre... Men fortfarande inte felfritt... Så jag trimma in parabolen, bytade switch och klämde om f-kontakterna... Sen dess har den rullat på felfritt i över 2 månader nu...

Bara lite tips!
    Kablar å kontakter "glömmer alla" så det är vanliga problem med Satellit-Tv. Dom tre vanligaste orsakerna till fel är: FUKT, fukt å FuKt, så se till att ha bra kablar med fräscha F-kontakter/kontakteringar + en någorlunda ny switch.

mvh humlan
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Tackad
    311 gånger
    Hmmm.

Ett bra tips är att säkra kontakterna med vulktejp. Funkar pefekt. Får dock inte vara fuktigt när man tejpar.

Och är det segt byte så låter det absolut som switch och/eller kontaktproblem. Byt ALLA kontakter ute + switchen.
    Lycka till
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Ok ska testa att byta kontakter också, sen borde de mesta hårdvarumässigt vara bra.

har haft samma problem switch byte hjälpte till det bättre ,dock ej perfekt
    biltemas switch var bäst för mig
    dreambox 800hd se

Citat Ursprungligen postat av andersw
    har haft samma problem switch byte hjälpte till det bättre ,dock ej perfekt
    biltemas switch var bäst för mig
    Köpte samma men ingen skillnad alls, så ända jag kan tänka mig nu är att dra dit nya kontakter osv. så får vi se om det kan göra nån skillnad.

Liknande ämnen

1. 500s hängning efter satelitkonf byte
    Av joyeyes64 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-13, 16:11
  2. Segt
    Av Mozer i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-24, 23:15
  3. Segt med BitComet!?
    Av eriks i forum Övrigt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-07-08, 16:17
  4. Segt comhem!
    Av skalkar i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-24, 21:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss