Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Vilka dvb-c-kort fungerar i windows med nf4-mobos?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger

    Vilka dvb-c-kort fungerar i windows med nf4-mobos?

    Tja alla.

    Jag har ett fujitsu/siemens dvb-c premium-kort som inte verkar fungerar med nf4-moderkort så jag är på jakt efter ett nytt kort.

    Jag har tänkt köra kortet i windows med softcam mot en cardserver. Helst med progdvb som verkade fungera bra det lilla jag har testat det. Vill helst att det inte ska kosta över 1000kr.

    Så, vilket kort ska jag köpa?

  2. #2
    kollat så inte kortet du har kräver en PCI plats som inte delar IRQ ?
    detta krävs för nexus-s iaf å försökte installera ett hos en kompis å jag testade allt men fick det inte att funka.
    sen så kom jag fram till att den skall ha en PCI plats som inte delade IRQ och vips så funkade det direkt

    /Mami
    VU+ Duo2 DVB-C + Twin DVB-S2 med OpenVix.
    Parabol: 1x Universal LNB + Rotor

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    Den fungerar men tappar signalstyrkan och får aldrig tillbaka den. Har testat två olika moderkort med nf4-chipset och det är likadant med båda. Med min gamla p4a fungerar den klockrent, så jag ger upp med kortet och skaffar ett nytt dvb-c-kort istället

    fujitsukortet fungerar perfekt i min vdr-burk så jag sätter tillbaka det där bara...

    Så, nån som har testat nåt annat dvb-c-kort i windows och helst med en AMD-burk?

Liknande ämnen

  1. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 19:42
  2. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-04-06, 22:36
  3. vilka kort?
    Av jiimmy i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-16, 19:09
  4. SAMSUNG DSR9500 vilka kort fungerar?!
    Av Benji i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-19, 22:43
  5. Vilka boxar fungerar inte med P-kort?
    Av Merlin i forum Boxer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2002-12-11, 09:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss