Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 30

Ämne: Windovs xp

  1. #1

    Windovs xp

    Har laddat ner windovs xp pro hur uppnar man det och lägger in det på datan :roll:

  2. #2
    jag tror att det bästa är att bränna xp på en cd skiva som skall vara bothbar och sen starta datorn med xp cd skiva i cd läsaren sen kan man välja om man vill formatera tex

    mvh
    t

  3. #3
    Om man ska förtudliga de som personen över skriver..
    Förmodligen har du laddat ner en ISO fil som du bränner som image i NERO. Starta sedan om datorn med skiva i och tryck på te.x ENTER undertiden datorn startar så kommer du sedan in i installations guiden.

    OT: Lite roligt de där att dom älde (över 50) här på forumet kommer med frågor som är ganska självklara för oss yngre.

  4. #4
    Spidde
    Gäst
    Vadå måste man vara över 50 för man heter lasse53?
    Så peter57 är 57ås eller? Har jag missat något?
    Bara en tanke

  5. #5
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    En liten fundering.

    "Har laddat ner windovs xp pro hur uppnar man det och lägger in det på datan"

    Vad menar han med "datan", är det innehållet i DATORN eller vad.

    Med DATORN åsyftas (oftasts) den hårda burken, och med DATAN innehållet i densamma, dvs alla program och dokument osv.

    Bara en klargörning.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #6
    Det fanns ingen data när jag var liten

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Snouser
    Om man ska förtudliga de som personen över skriver..
    Förmodligen har du laddat ner en ISO fil som du bränner som image i NERO. Starta sedan om datorn med skiva i och tryck på te.x ENTER undertiden datorn startar så kommer du sedan in i installations guiden.

    OT: Lite roligt de där att dom älde (över 50) här på forumet kommer med frågor som är ganska självklara för oss yngre.
    Jo men sen är det så att den yngre generationen kommer med andra frågor som är ganska självklara för oss över 50
    när ni yngre kommer 2 meter ifrån datorn börjar ni se lite vilsna ut :lol:

    mvh
    t

  8. #8
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    @lasse52
    Det fanns ingen data när jag var liten

    Hmmm. Du menar förståss "Det fanns inga DATORER när jag var liten"

    För data fanns (och finns) det i överflöd.

    Jag byggde min första DATOR redan 1977, och det var en Cosmac 1802-CPU med 8KB BASIC-tolk !!! Har fortfarande kvar den på "hyllan".
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Spidde
    Vadå måste man vara över 50 för man heter lasse53?
    Så peter57 är 57ås eller? Har jag missat något?
    Bara en tanke
    Eller Humlan57.... :wink: :roll:

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Snouser
    Om man ska förtudliga de som personen över skriver..
    Förmodligen har du laddat ner en ISO fil som du bränner som image i NERO. Starta sedan om datorn med skiva i och tryck på te.x ENTER undertiden datorn startar så kommer du sedan in i installations guiden.

    OT: Lite roligt de där att dom älde (över 50) här på forumet kommer med frågor som är ganska självklara för oss yngre.
    Om Du visste hur fel Du har..., jag kan inte annat än skratta åt din okunnighet. Tyvärr är jag bara lillbarnet, då jag ännu inte nått 50 år, men de flesta datagurus jag känner har gott å väl passerat den åldern, med några få undantag. Alltså folk som var med på datorernas tid, innan Linux å Windows ens var påtänkta. Däremot har Ni unga den fördelen å ha hemmet fullt av datorer, som förmodligen era föräldrar har haft, eller som dom åtminstone skrapat ihop pengar till.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss