Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: Köpa bärbar dator

  1. #21
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Men som jag förstår och har kollat så får du INTE ens köpa en bärbar utan eXtraPrima, och det går INTE att lämna tillbaka licensen. Jag har faktiskt provat det med & Pyttemjuk ville inte befatta sig med saken utan bollade frågan till datortillverkaren (Fujitsu-Siemens).

    Det blir precis som att köpa en blå bil med 25 HP & du får inte välja något annat, du kan inte ens lämna tillbaka motorn.

    Mycket märkligt är det.

    Jo just det om ni ger mig några prisförslag så har jag inga speciella systemkrav utom att maskinen skall vara testad med linux(valfri dialekt) och detta skall finnas DOKUMENTERAT. Så PM mig med priser & prestanda, det blir intressant.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av matkoh
    Hmmm.

    Men som jag förstår och har kollat så får du INTE ens köpa en bärbar utan eXtraPrima, och det går INTE att lämna tillbaka licensen. Jag har faktiskt provat det med & Pyttemjuk ville inte befatta sig med saken utan bollade frågan till datortillverkaren (Fujitsu-Siemens).

    Det blir precis som att köpa en blå bil med 25 HP & du får inte välja något annat, du kan inte ens lämna tillbaka motorn.

    Mycket märkligt är det.

    Jo just det om ni ger mig några prisförslag så har jag inga speciella systemkrav utom att maskinen skall vara testad med linux(valfri dialekt) och detta skall finnas DOKUMENTERAT. Så PM mig med priser & prestanda, det blir intressant.
    Ring då butiken å snacka med Krisotffer, 0491-17980 eller 0491-13080. Speca upp för han vilka krav Du har, både mjukvara å hårdvara, som ska kunna hanteras, så får han kolla vilka alternativ som finns. Jag skulle tro han vill ha några timmar på sig för att hämta in uppgifterna, särskilt om Du vill ha nån spciell hårdvara.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  3. #23
    Citat Ursprungligen postat av matkoh
    Hmmm.

    Men som jag förstår och har kollat så får du INTE ens köpa en bärbar utan eXtraPrima, och det går INTE att lämna tillbaka licensen. Jag har faktiskt provat det med & Pyttemjuk ville inte befatta sig med saken utan bollade frågan till datortillverkaren (Fujitsu-Siemens).

    Det blir precis som att köpa en blå bil med 25 HP & du får inte välja något annat, du kan inte ens lämna tillbaka motorn.

    Mycket märkligt är det.

    Jo just det om ni ger mig några prisförslag så har jag inga speciella systemkrav utom att maskinen skall vara testad med linux(valfri dialekt) och detta skall finnas DOKUMENTERAT. Så PM mig med priser & prestanda, det blir intressant.
    Nej det går inta att köpa utan, då tillverkningen genom nån typ av avtal görs ihop med MS. Därför är det en färdig produkt Du köper, inkl OP, å inte bara hårdvaran.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  4. #24
    Hej igen

    Om du vill ha en riktigt fin "tunn/smidig" dator ska du ju titta på Sony Vaio NB A497 17" 2.0GHz 1GB / 100GB. Den har en supperskärm med upplösning 1920x1200
    Egen parabol, Samsung 9500 AY, MP 3.6, MII, Titanium, Goldkort

  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av Nicepoz
    Hej igen

    Om du vill ha en riktigt fin "tunn/smidig" dator ska du ju titta på Sony Vaio NB A497 17" 2.0GHz 1GB / 100GB. Den har en supperskärm med upplösning 1920x1200
    Ja den verkar trevlig, men vet någon vart den finns att köpa. Får upp dataknuten på pricerunner enbart.

  6. #26
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  7. #27
    Citat Ursprungligen postat av T-bird
    Den verkar inte gå att köpa där, eller fattar jag bara dåligt? Den sidan länken tar mig till innehåller t.ex. inget pris eller möjlighet att lägga i orderkorg. Går jag från startsidan ner datorer >> Bärbara >> Sony så finns den inte där heller.

  8. #28
    Annars så har du Sony Vaio X1XP, i kolfiber!(?) och med över 7 timmars batteritid(?), men till samma pris som Sony Vaio NB A497.

    http://www.computercity.se/Product/P...4rbara+datorer

  9. #29
    Citat Ursprungligen postat av husmor
    Annars så har du Sony Vaio X1XP, i kolfiber!(?) och med över 7 timmars batteritid(?), men till samma pris som Sony Vaio NB A497.

    http://www.computercity.se/Product/P...4rbara+datorer
    Den är ungefär lika vass som den mobilen jag har just nu . Inget att utveckla på med andra ord.

  10. #30
    Sorry, gjorde bara en snabbslagning på google, kollade bara att sidan fanns.

    Har snurrat runt hos massa webshops och dom som har den i shoppen har inga i lager

    Fann bara en handlare och det finns 1st i lager, bra pris i jämnförelse på andra ställen http://www.overclockers.se/Category?categoryId=54263809
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. inkompabilitet tvkort-bärbar dator?
    Av johandan i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-14, 19:11
  2. Bärbar dator
    Av storfors i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-08, 16:59
  3. reservdelar till Bärbar dator
    Av magnus i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-06, 12:26
  4. Betaltv på Bärbar dator
    Av A.H.A i forum Boxer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-07-18, 23:31
  5. Bärbar dator som stänger av sig
    Av billeh i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-10-06, 13:17

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss