Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: PPV funkar just nu på mitt au

  1. #1
    Jezz
    Gäst

    PPV funkar just nu på mitt au

    Jag har just bränt ett au kort enligt guiden på detta forum (läste av mitt orginalkort) och ppv film funkar just nu, någon som vet om det är risk för att det slutar funka vid nästa kodbyte :?: Har flera polare som har köpta au comhem kort och där funkar alltid ppv film.

  2. #2
    Nästa gång som ComHem kör på UA kommer PPV inte funka för dig! Såvida du inte beställer nåt till ditt org.kort. Men det är ju bara att bränna om kortet (eller remota) så har du ju PPv så gott som alltid!?

    Smurf á long!

  3. #3
    Jezz
    Gäst
    Ok!
    Men det måste finnas något sätt att komma runt problemet min polare kan inte bränna om och har aldrig beställt något ändå funkar ppv hos honom. Hur kan det vara, jag har sett det med egna ögon? Kan det vara så att den som prog. hans kort läst av ett specialkort (sånt som radio/tv handlarna har) - det var någon som nämnde något om det.
    Och hur bränner jag om kortet, måste jag läsa av mitt org kort igen eller vad? Finns det någon guide kanske?

  4. #4
    Den som tillverkat din polares kort har antingen ett sånt kort eller så har han baserat korten på hans org.kort och beställer PPV så fort de kodat om... Det finns alternativ!

    Testa den här guiden: http://www.pepzi.net/~comhit/guide/comhit.html

  5. #5
    Jezz
    Gäst
    OK tack!
    Men hur var det ua uppdateringen får jag ppv igen nästa gång de kodar om sa utan att göra något eller mäste jag prog. om. Och hur gör jag då alltså gör jag om samma sak igen eller jag kan editera de hexfiler jag har(vilken guide)?
    Tack för de snabba svaren.

  6. #6
    Använd t.ex. Secanix för att editera din Ee fil. Lägg till de nycklar som ändrats och bränn om kortet. Du behöver alltså inte läsa av ditt org. kort igen! När du ändrat .hex filen så bränner du bara ner dom på kortet.

    Det ska inte vara några probs!

    Hörs!

  7. #7
    Jezz
    Gäst
    OK Tack för infon.
    Ha det!

Liknande ämnen

  1. Nybörjarhjälp - funkar mitt uttag?
    Av peck i forum Com Hem
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 19:31
  2. DM500C och com hem, mitt kort funkar inte?
    Av NewPjotr i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-02, 09:23
  3. nu funkar inte mitt spöke mscomctl.ocx fil saknas
    Av steven76 i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-01-17, 20:10
  4. Mitt Kabelvisionkort funkar till CD parabol.
    Av Hugge i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-01-28, 21:14
  5. Varför funkar inte mitt GK kort??!!!
    Av misan i forum Com Hem
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-08-03, 23:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss