Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Video redigering HEEELP

  1. #1

    Video redigering HEEELP

    Hejsan har ett litet problem som jag behöver hjälp med.

    Har ett arbete till skolan om Alexander den Store och jag har laddat hem Alexander filmen och jag vill redigera lite med den och så. Jag tycker Windows Movie Maker är enklast och snabbast men för att använda det så måste filmen vara WMV eller MPEG2 format. Filmen är i AVI format, undrar om någon känner till nåt konverteringsprogram som är OK, alla jag testat får bilden att hacka och inte är lika bra, eller känner ni till nåt Redigeringsprogram som är bra och enkelt nästan som Movie Maker. Har testat Pinnacle Studio 9 funkade inte heller. Snälla hjälp.

  2. #2
    Jag kan inte förstå varför du inte googlar?!
    http://www.justfuckinggoogleit.com

    http://www.google.se/search?hl=sv&q=...%B6kning&meta=

    "Someone thinks you are an idiot because you were too stupid to check Google before asking a question. They gave you a link to this site as a joke. The fact that you followed it pretty much proves the point.

    Hope that helps.

    Have a nice day. "

  3. #3
    Har googlat men alla verkar likadana, behöver nåt säkert som funkar.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    116
    Citat Ursprungligen postat av muhammed_3
    Har googlat men alla verkar likadana, behöver nåt säkert som funkar.
    www.videohelp.se

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av muhammed_3
    Har googlat men alla verkar likadana, behöver nåt säkert som funkar.
    Vadå, tror du att dom gör ett prg som inte funkar?
    Alla funkar, men dom kostar pengar.

  6. #6
    jag vet din efterblivna id*ot, men som jag sa, det hackar och gör sig, det funkar inte, om du bara kan läsa vad folk skriver istället för att vara sarkastisk så är du nog till större nytta.

  7. #7
    Hmmmm!

    Attitydproblem eller?

    Förvänta dig ingen hjälp, muhammed. Man kan inte kalla någon efterbliven idiot bara för att du sitter bakom tangentbordet. Hade du gjort det i verkligheten, face to face?

    El L :lol: kk :lol:

  8. #8
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Testa med att byta ut ditt O/S till linux på befintlig maskin, så får du upp farten högst avsevärt, om det är för att det "hackar" som du har problem. Att det hackar är = för lite kräm i maskinen. För lite minne (RAM), för klen CPU, för långsam disk, för slött grafikkort men slutligen det viktigaste för långsamt O/S.

    Lycka till
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av muhammed_3
    jag vet din efterblivna id*ot, men som jag sa, det hackar och gör sig, det funkar inte, om du bara kan läsa vad folk skriver istället för att vara sarkastisk så är du nog till större nytta.
    Vill du inte ha hjälp eller?

    Installera ett codec så funkar de.
    Sedan har du förmodligen vald att den ska konvertera i "low" de gör att bilden hackar. Kollar du inte inställningarna innan du började att rippa klippet/filmen?

    Citat Ursprungligen postat av matkoh
    Hmmm.

    Testa med att byta ut ditt O/S till linux på befintlig maskin, så får du upp farten högst avsevärt, om det är för att det "hackar" som du har problem. Att det hackar är = för lite kräm i maskinen. För lite minne (RAM), för klen CPU, för långsam disk, för slött grafikkort men slutligen det viktigaste för långsamt O/S.

    Lycka till
    Fastän jag ogillar (hatar) window så rekomenderar jag nog muhammed att hålla sej till windows. (jag tror inte att han skulle bytt ändå ) Kan han inte fixa ett sånt enkelt problem när man bara dubbelklickar på progget och allt funkar (nästan direkt). Jag har hållt på nu i 2h å installrat aMSN på mitt nya confade Debain. Fastän jag är van linux andvändare. Det finns (som vi sett tidigare) båder för och nackdelar med både lx och ms.

  10. #10

    Re: Video redigering HEEELP

    Citat Ursprungligen postat av muhammed_3
    Hejsan har ett litet problem som jag behöver hjälp med.

    Har ett arbete till skolan om Alexander den Store och jag har laddat hem Alexander filmen och jag vill redigera lite med den och så. Jag tycker Windows Movie Maker är enklast och snabbast men för att använda det så måste filmen vara WMV eller MPEG2 format. Filmen är i AVI format, undrar om någon känner till nåt konverteringsprogram som är OK, alla jag testat får bilden att hacka och inte är lika bra, eller känner ni till nåt Redigeringsprogram som är bra och enkelt nästan som Movie Maker. Har testat Pinnacle Studio 9 funkade inte heller. Snälla hjälp.
    Det finns knappast nåt enklare eller trevligare progg än det här: http://www.videotox.com/

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

Liknande ämnen

  1. Video-PID för SVT HD
    Av meerlin_88 i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-13, 00:50
  2. video kopieringskydd
    Av BRIAN2004 i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-05-16, 14:16
  3. VIDEO HJÄLP
    Av muhammed_3 i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-02-12, 10:20
  4. lydproblemer ved film redigering
    Av kortmann i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-10-23, 16:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss