Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Dreambox streaming hjälp

  1. #1

    Dreambox streaming hjälp

    Jag behöver tips ang streamning mellan Dreambox 500c och datorn. Jag har en snabb dator, och db och pc är kopplade till en intern router och har full speed mellan varandra.
    Jag kör xp med iexplore på pcn och när jag satt upp streamingen från db --> pc så startar den upp på pcn i schysst kvalitet...... till en början, sen så efter 10 minuter så börjar det bli pixligt och sen har den avslutat pga av förbjuden åtgärd.Hel skumt!
    Jag behöver tips att få detta att funka, dessutom skulle jag vilja veta hur man går tillväga för att spela upp divx,xvid filer på dreambox ? Går det ? Måste man sätta upp CIFS mount mot pcn som hostar filerna ?

    Tacksam för stabila svar!

    Mvh

  2. #2
    Har du öppnat den porten du streamar igenom?

  3. #3
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    "Tacksam för stabilare svar": Då finns det bara en lösning, som jag inte ens behöver nämna ! Ni vet alla vad jag åsyftar. Jag har inga problem, kan stream i ett dygn om det så krävs

    Lycka till och välkommen in i en stabilare värld.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av matkoh
    Hmmm.

    "Tacksam för stabilare svar": Då finns det bara en lösning, som jag inte ens behöver nämna ! Ni vet alla vad jag åsyftar. Jag har inga problem, kan stream i ett dygn om det så krävs

    Lycka till och välkommen in i en stabilare värld.
    OffT:Själv så får man inte äns VLC att funka mha apt-get.
    OnT: Jag tror att du ska öppna port 8080

  5. #5
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.
    @snouser Tips om VLC, kompilera upp en egen version, om inte det finns en RPM att hämta hos www.videolan.org


    VLC är perfekt, inga "codec" (eller vad det heter) behövs, det bara funkar. Kan se alla typer av filmer. Funkar tom. på ungarnas bärbara med Mandriva & bara 300 MHz CPU. Dock släpar bilden lite granna på den (bara 128 mb RAM).

    Lycka till
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    ett bra alternativ är mplayer som jag gillar bättre...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  7. #7
    port som jag streamar igenom är inställt via web interfacet och trafiken på mitt lan mellan pc och db går aldrig genom firewallen i routern.
    Jag kör windows på pcn som jag försöker få en vettig bild på! Det konstiga är att det funkar stabilt till en början, sen börjar det pixla till sig och sen hänger det sig!

    finns det några speciella inställningar på buffers etc som kan hjälpa mig att få "stabilare bild" på pcn ?

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-25, 19:47
  2. Zappa Dreambox med m3u streaming
    Av CbA i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-30, 16:28
  3. Problem vid Streaming av Dreambox!
    Av Samieboy i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-13, 20:36
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-21, 18:04
  5. dreambox 500s streaming
    Av sunrise13 i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 12:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss