Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 28 av 28

Ämne: TV kort till dator

  1. #21
    Ok , bra forum och stort tack för svaren.

    Just nu sitter jag och velar mellan dessa två http://www.twinhan.com/product_terrestrial_2.asp eller http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=309637

    Verkar som om twinhan inte är något för mig om det har så mycket problem i windows om det inte skulle vara så att det är någon skillnad på den "lilla" modellen.

    Just nu lutar det åt Terratec, men är det ett dumt val om det skall fungera med alla program+CS?

  2. #22
    Inhandlat ett VP-TER-3021 - Visionplus/Twinhan Tv-Kort för marksänd Digitaltv PCI
    Kör med BDADriver1219 då finner MCE kortet och dom fria kanalerna hittas. Har en Phoenix/Smartmouse och undrar nu vilket program jag skall använda för att kunna se ALLA kanaler som jag har på mitt programkort, och om det funkar med MCE? Aldrig använt en smartmouse vore tacksam av en hjälplig guide

  3. #23
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger

    Guide MyTheatre

    DittTV kort bör supportas av MyTheatre om de ska fungera:

    Sätt i det i datorn och under XP installationen välj "sök från angiven plats och bläffra på cd:n efter en mapp med drivers.

    Startar lite mjukt med just installationen av MyTheatre.

    Först: Du ska ha Power DVD eller Intervideo DVD-spelare installerat på datorn
    Sedan installerar du MyTheatre
    När du startar MT ska en välkomsruta dyka upp och där ska ditt TV-kort stå
    Gör det inte det är det kört med ditt kort.

    Kanalökningen:

    Högerklicka i fönstret när MyTheatre startats upp. Välj -settings- scan/edit channellist. Väls band 8, tryck på -sellect all- och -scan-.
    När sökningen är klar stänger ni fönstret och i MyTheatre ser ni kanalerna om ni klicka på plustecknet i ramen till höger.

    UVCE401 att funka med MyTheatre.

    Ladda ner UVCE401 Uppackad ska zipfilen innehålla en mapp med en ddl-fil .

    Högerklicka på MyTheatre på skrivborden och välj egenskaper/"sök mål" så kommer ni till programmets mapp. Där fins en mapp som heter: plugins. Öppna den och kopiera in UVCE.dll

    Sätt in ert Boxerkort i Phoenix/smartmouse kortläsare.

    Starta MyTheatre och välj TV 3

    Högerklicka i huvudfönstret och välj plugin/UVCE alternativ Shift/Z

    I menyraden väljer ni först rätt comport under <Comport>

    Sedan under <ECM> / bockar för "Start ECM Filter".

    Klart, nästa gång startar ni bara upp MyTheatre.

  4. #24
    Tackar för den utförliga guiden. Får testa det, men skulle helst vilja köra allt från MCE... Får väll inhandla en FloppyDTV

    Så MCE + boxerkort i min smartmouse är helt kört?

  5. #25
    När tråden ändå är uppe,är det någon som har testat något USB-tvkort (gärna med en extern liten antenn)?

    Skulle behövt en sån på jobbet när under OS-tider/bortrest nånstans..

    Någon som vet om det är något att ha? De kostar ju nästan inget (vill ha till bärbar, dvs ingen PCI, det har jag redan)

  6. #26
    Jag har följt Freelock guide till punk och pricka med enda skillnaden att jag har en MP3.5.
    Jag sätter den i Phoenix läge.

    Tittar jag i loggen hittar den ATR men den säger hela tiden 02 05 00 ...> 6E 00
    __no such a provider [020500]. Stop ECM så fort jag försöker ta in en kodad kanal. Någon som har någon ide? Vore ju fräkt att få det att funka

  7. #27
    Hmm, jag hade lite småstul i början men nu kör jag mytheatre och visionplus usb dvb-t kombinerat med en usb phoenix/smartmouseläsare med ett smartwi-kort helt klockrent, plockade runt lite i inställningarna för uvce först, trial and error stilen. Kanske har jag tur som en tok men jag klagar inte :-)

    Jag läser av kortet med smartmouse-configen inställd på frequency 3.68 Mhz om det nu kan göra någon skillnad.

    Det ska funka så lycka till!

  8. #28
    Fick till det när jag satte läsaren till Phoenix läge i senaste multiprog, 1.9 tror jag. Det var troligen problem att sätta den i phoenix läge med Elvis. Ett annat + är att epg:n nu funkar för flera dagar framåt.

Liknande ämnen

  1. Dator med DVB-C-kort
    Av janbananfan i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-02-17, 15:45
  2. [LÖST] Är det lönt med DVB-T kort till dator?
    Av plumsis i forum Boxer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-09, 10:21
  3. satelit -> dator (dvb-s kort) ??
    Av mami i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-10-30, 17:00
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-08-29, 18:12

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss