Bara för att huset är byggt 2005 finns ingen garanti för att det är stjärnnät, beror helt på vilket företag som gjort installationen, från Com-hems sida så kan jag säga att buden om huruvida det ska vara i slingor eller stjärnnät svänger hej vilt.
Det tips jag kan ge är att om du skruvar loss locket på uttaget, så brukar det sitta en klisterlapp uppe i högra hörnet, de två sista siffrorna 20-17-15-13 eller 10 talar om hur mycket dämpning det är i uttaget. Har du bara ett uttag i lägenheten så kan du även titta om det går en kabel ut från uttaget, om det inte gör det så kan du utgå ifrån att du antingen är sist i en slinga eller att du har stjärnnät
Vart grejerna sitter i ett hus är omöjligt att säga, det kan sitta grejer allt från en liten låda utomhus, till en krypgrund i källaren, och att det inte alls behöver sitta på varje våning.
Dessutom vill jag säga att koppling INNANFÖR locket på uttagen inte alls är att rekommendera då det lätt blir ingress på hela nätet, som sen går ut i stamnätet, som tvingar ut en servicegubbe helt i onödan för att se att någon kopplat ett extra uttag vidare från huvuduttaget...