Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 27

Ämne: Bilmätare

  1. #1

    Bilmätare

    Hejsan, har en bil som har kört väldigt mycket på väldigt liten tid och värdet har gått ner minst 15000kr om jag inte drar tillbaka mätaren lite. Det är en modell från 2004 så Milmätaren är digital inte analog. Så nu undrar jag om det finns någon som känner någon som drar tillbaka mätare i bilen. Jag bor i södra Sverige så Blekinge, Skåne passar bäst men jag reser ofta till Borås så det går bra om det är längs den vägen. Tacksam för hjälp. Jag vet att detta är lika lagligt som piratkort men vi diskuterar piratkort här så varför inte fråga om detta.

  2. #2
    Finns väl inget som är olagligt å diskutera i Sverige, än iaf....

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  3. #3
    Hoppas att Insider tar fast dej!

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    557
    Tackad
    1 gånger
    Edit: Aha, du hette Muhammed, då skulle jag i alla fall iten köpa en beggad bil av dig av naturliga orskaker (som ni ser).

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av eviln
    Edit: Aha, du hette Muhammed, då skulle jag i alla fall iten köpa en beggad bil av dig av naturliga orskaker (som ni ser).

    :lol:

  6. #6
    Ingen bil jag skulle köpa heller då jag kollar så mycket som möjligt innan jag köper bil. Finns så många olika ställen och personer att kontrollera med.

    Får de som sedan köper bilen reda på detta, att du haft detta förfarande KAN du vara skyldigt att kompensera. Står klart och tydligt i Köplagen. Finns inte heller de sk kända "köpa i bef. skick" och försöka komma undan med detta om man vet något mer om objektet.

    Varför vara så ful och "ohederlig" egentligen, förutom tjäna pengar? "Den enas bröd, den andres död" finns ju ett citat. Men brödet kan i vissa fall "döda", beroende på avgörande.
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  7. #7
    det finns men det säjs att det kostar ca 2000 kr att justera en digital mätare
    (obs! jag vet inte var man hittar dom)

    jag är inte helt säker på att det är olagligt att skruva mätaren

    mvh
    t

  8. #8
    Spidde
    Gäst
    Nog är det olagligt allt. Att ändra mätaren för att dölja hur långt bilen gått i vinst syfte.

  9. #9
    Visst går det, inga problem men du ska ju veta att det kan ses i huvudenheten att miltalen har ändrats men inte hur mycket.
    Vill du ha en bil ingen vill köpa?
    Egen parabol, Samsung 9500 AY, MP 3.6, MII, Titanium, Goldkort

  10. #10
    Lägg av nu å moralisera,, den som är utan skuld skall kasta första stenen ! Så ge ett svar på frågan annars låt bli å snacka en massa moralpredikningar.
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss