Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 27

Ämne: Bilmätare

  1. #11
    EXAKT, tack så mycket Samoth. O ni ska komma o snacka när ni använde gratis PIRAT TV istället för att betala 300/mån det blir 3600kr per år så det är mer än vad min kostnad blir. Svara på frågan eller svara inte alls.

  2. #12
    Grattis till Muhammed, ComHits meste topicskapare...

    Självklart är det fult som i helvete att skruva mätarställning... Och att sedan posta önskan i ett forum om hur man gör? Jeeez...

  3. #13
    om det är en bil från 2004 så låser man datorn så att man inte kan ändra i den redan efter första metern som den har körts... vilket innebär att det inte går att pilla i mätaren. personligen så tycker jag att det är riktigt oärligt att skruva tillbaka mätaren, sin sak om att ha gratis tv men man lurar inte någon, bara sig själv när man köper nya brännare och kort varannan vecka

  4. #14
    Ahhh kom igen fö fan. Alla ni skulle göra det om ni fick chansen. För bilen går som en klocka men bara att mätaren är lite för mycket vill kanske skruva ner den 500-1000mil.

  5. #15
    ska du bara skruva ner 500-1000mil så tjänar du mer på att sälja den så som den är än som att lämna in den för att skruva tillbaka mätaren
    nä ska vara tyst nu

    over and out

  6. #16
    Gäst
    Det går troligen att fixa miltalen på din bil, men det krävs lite utrustning och datakunskaper.
    Komihåg att vid varje tillfälle som bilen är på verkstad så bokförs mätarställningen och det gäller hela EU området.
    Man kan alltså se hur långt bilen hade gått innan första servicetillfället osv.

    I vissa bilar finns det även en gömd box, bla i SAAB medflera.

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    557
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av muhammed_3
    Ahhh kom igen fö fan. Alla ni skulle göra det om ni fick chansen.
    Givetvis inte. Om någon kom och frågade mig om jag ville ha mätaren tillbakaskruvad på min bil skulle jag direkt säga nej.
    Att tycka att bedrägeri är jämställt med kortdelning i hemmert är befängt.
    Likaså attt jämställa med piratkopiering (då intäcktskällan ändå inte finns, skulle inte betala för produkterna om jag inte kunde CSa eller kopiera ändå)..

    Det du vill göra är bedrägligt och bör bestraffas med fängelse i alla lägen.
    Dock har jag ingen aning om hur man går till väga och skulle givetvis berätta hur det gick till om jag kunde. Skulle bara bli en till Muhammed på öppen anstalt i Sverige.

  8. #18
    Som jag i ett tidigare inlägg.
    Visst går det att fixa och hur du gör:
    Att köpa utrustning kostar inte många kronor och finns att köpa på dom flesta ställen på nätet. Använd Google så hittar du både dom som vill tjäna en slant på dig eller om du vill köpa det du behöver.
    Men som jag sa i förra inlägget:
    Det går att kolla i efterhand och vill du ha en bil ingen vill äga?
    Egen parabol, Samsung 9500 AY, MP 3.6, MII, Titanium, Goldkort

  9. #19
    Ge mig en länk till utrustningen eller nåt liknande.

  10. #20
    Mohammed:

    Hur skulle du känna dig om du fick reda på att du köpt en skruvad bil? Men då hade du väl bara tagit fram din j-a utrustning och skruvat fram mätaren igen eller?

    Jag hoppas inte någon ger honom en länk till någon utrustning han kan lura folk med. Vill han syssla med något sådant får han väl söka fram det själv.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss