Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 23

Ämne: Explorer-problem vid filmuppspelning.

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    557
    Tackad
    1 gånger
    Är alltid en mediaspelare som spelar upp materialet även om det sker i internet explorer.
    Vilken version av windows media player kör du?
    Om du assosierar om .wmv filern till exempelvis zoomplayer så kommer du att få ladda hem filen innan den spelas upp, det kanske funkar bättre då?

  2. #12
    Framgår av första meddelandet:

    AppName: wmplayer.exe AppVer: 10.0.0.3802 ModName: unknown
    ModVer: 0.0.0.0 Offset: e991403d

    Men innan jag ominstallerade XP fanns det nån sorts integrerat pgm som kördes MED Inernet Exploerer. Det är den jag vill få ut, om du/ni förstår hur jag menar?
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  3. #13
    Om jag kommer ihåg rätt så får man väl fråga om hur man vill att WMP skall hantera klippet på en nyinstallerad dator integrerat i explorer eller friståeende, någonstans i inställningarna måste man kunna välja nått annat än nuvarande.

    Hos mig fungerar klippet OK men det hjälper ju inte dig :wink:
    Jag får upp det i en friståeende WMP
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  4. #14
    @T-birden står redan på valda uppspelningsfil, så det är inte det. Laddade hem codecs men inte heller detta funkade. Svårt att förklara det exakta förloppet, men WMP-stöter på problem och måste således avslutas.

    Av någon märklig anledning är mod.name okänt, vad det nu innedär? Kan detta vara att codecs inte finns eller vad?
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  5. #15
    Tror inte att det är ett codec fel eftersom det är en .wmv fil (windows media video)

    Vad händer om du högerklickar och väljer "spara mål som.." och sedan kollar från din HDD får du samma fel då?
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  6. #16

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av T-bird
    Vad händer om du högerklickar och väljer "spara mål som.." och sedan kollar från din HDD får du samma fel då?
    Då går det nog utmärkt. Sparas gör det även när jag använder Media Player Classic som standardspelare för filtypen. Men jag vill spela upp den direkt, efterhand som den laddas.

    Edit: laddade hem filen me nverkar som WMP 10 verkligen "stöter på problem" när man kör denna. Skumt. Visst kan jag köra en annan media-spelare, men verkar som jag måste ladda hem filen först och sedan köra den efteråt när den laddats ner.
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  8. #18
    Om du inte kan se den när den ligger lokalt så måste det vara nått skit i din WMP.

    Kan man kolla med nått program vad det är för audio/video codec som används i en .wmv fil?

    Tror att jag bara installerat ffdshow och ac3 på min burk
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  9. #19
    Misstänker något skit i WMP jo. Har försökt ominstallera men den vägrar. Likaså ingen aning om hur man tar bort den öht. Nåja.....får väl slita mitt snaggade hår igen.

    Tack iaf alla...
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  10. #20
    Om du vill prova att avinstallera den så gå till kontrollpanelen --> läggtill ta bort program
    tryck sen på knappen läggtill/tabort windows komponenter och ta bort bocken för mediaspelaren
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. explorer problem
    Av rottweiler i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-17, 18:29
  2. explorer problem
    Av rottweiler i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-12, 20:37
  3. Problem med Internet Explorer
    Av Frallan i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-11-16, 08:16
  4. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-11-08, 22:46
  5. Win explorer 5.0
    Av hellstone i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-24, 09:45

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss