Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Förberedning av hembio

  1. #1

    Förberedning av hembio

    Jag skall förbereda för hembio,en c:a 50 tums plasma.Jag skulle behöva råd och anvisningar om hur jag skall gå till väga. Jag hade förberett rördragning i väggar och tak, men efter hembiomässan på Sas Radisson, blev jag klok på att jag inte gjort riktigt rätt. Där förstod jag att det bästa för mig var att ha anläggningen i ett annat rum,och förbinda med ett ir-öga Det innebär att jag måste öppna upp väggar igen och det känns lite onödigt. Men eftersom jag vill att allting skall bli perfekt är det nödvändigt.Skulle någon vilja hjälpa mig,med goda råd? Förutsättningarna är dessa bor i villa,har bredband parabol och dator.Jag skall köpa en hembioanläggning,en dreambox och en plasmaskärm,det förstår jag.Är intresserad av cs,Jag vill kunna beställa filmer eventuellt från nätet.Hur skall jag förbereda rördragningar mellan olika komponenter.Jag har även en 42tum bakprojicerande lcd tv Samsung som jag skulle vilja kunna titta på.Behöver man 2 dreamboxar? Heter den kommande db med inbyggd dvd brännare 7085 eller 8000
    Den är jag intresserad av.
    Mvh Lasse.

  2. #2

    Re: Förberedning av hembio

    Citat Ursprungligen postat av nickeping
    Är intresserad av cs
    http://www.comhit.net/viewtopic.php?t=17224

    Citat Ursprungligen postat av nickeping
    Heter den kommande db med inbyggd dvd brännare 7085 eller 8000
    db 8000 kommer garanterat ha stödför dvd LÄSARe men brännare är jag osäker på (varför du nu ska ha de)

    Citat Ursprungligen postat av nickeping
    Behöver man 2 dreamboxar?
    Du behöver en digitalmotagare till varje TV sedan om det är en db eller inte har ingen betydelse. Eller så kan du göra de extremt krongligt, streama bilden från en dreambox in i en dator och sedan andvänd tv ut på datorn till en tv. Då funkar de, men möjligheterna blir sämmre.

    Citat Ursprungligen postat av nickeping
    Jag vill kunna beställa filmer eventuellt från nätet
    Om du ska köra CS så funkar det inte med att beställa filmer via PPV då de kostar pengar och alla i gruppen behöver betala mera. Om du inte äger abbet sj vill säja och betala när de behagar. Om du nu vill vara lagligt och ändå vill ladda ner filerma så kan du andvända dej av de nya systemet som SF har kommit ut med. http://www.sf-anytime.com/.
    Sedan funkar de alltid med att ladda ner filmerna på närmaste bittorrent sida.

  3. #3
    Gäst
    Hembio är ett så vidsträckt begrepp nuförtiden. Ordet hembio betyder olika beroende vem man pratar med.
    För vissa är hembio sex små plastburkar kopplade till en dvd-spelare med en liten inbyggd förstärkare. Detta kopplat till 28-tummaren i vardagsrummet hemma i hyreslägenheten.
    För andra är hembio en riktig liten biosalong med mjuka stolar, bioduk och projektor, maffigt hifiljud och dämpade spotlights på sidentyg.
    Vad är hembio för dej?

    Sen är det en dålig idé att springa ut och köpa en massa prylar bara för att man tycker om fina saker. Du borde fundera på vad du vill ha först, och sen fundera på vilka prylar som behövs för att tillfredställa behovena.
    Ska du ha satellitmottagning, dvd-spelare, inspelningsmöjlighet och film från internet? Då kanske du inte behöver dvd-brännare alls... mm.
    -J

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss