Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Vad ska man tro på?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Vad ska man tro på?

Enligt en annat forum, http://groups.msn.com/kodercomhem. Så finns det fungerande kort. Men det som är konstigt är att det bara är 1 person som skriver om det hela tiden. Han säger att det har knäckts i england, om det nu skulle vara så, så borde mer personer än honom ha kännedom. Nu har han enligt honom själv fått ihop ett gäng som ska beställa kort. Jag tror han lurar dom. Det är det enda forumet som skriver att det finns kort till nya systemet.

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Det är bara bluff... Varför skulle engelsmännen knäcka comhem? Vad har dom att tjäna på detta? Comhem finns ju inte ens i england?!?!

Så det är bara bullshit!
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Ohh shit! Första april redan. :wink:

El L :lol: kk :lol:

Jag skrev till killen på det andra forumet att det var skitsnack, han sa att det varit hemma 5 stycken hos honom som sett det. jag bad honom bevisa via webcam att det funkar, då svarade han inte. Blir inte roligt för honom om nån nu köper och han lurar dom. Det dumma var också att första året är det gratis att få koder, sen kostar det 10 £ att få koder för året därefter. Han tyckte jag var dum eftersom han sa att det är samma i sverige som i england. Comhem kort funkar även där sa han. Blir irriterad när han ljuger så och försöker lura folk på pengar.

Han är helt klart en första kassens lögnhals :evil:

Mig veterligen finns det inga engelska kabel/satellit/marksända operatörer som använder conax.
    Om det skulle finnas så har dom ivf inte samma providerid så det är en omöjlighet att det skulle fungera
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Bilskojarn på det där forumet snackar ju i nattmössan..

Sky använder ju (sitt egenutvecklade) NDS/Videoguard-kryptering, inte Conax...

..förövrigt är NDS och Sky inom en och samma koncern, News Corp
    ...en känd herr Murdoch som ligger bakom hela klabbet.

Sen är det ju jävligt konstigt att han får nya nycklar..
    För dom kör på nyckelindex 20 och det fungerar klockrent på alla ECM just nu.
    ComHem skickar inga nya nycklar ännu. Det har varit nyckel 20 sedan starten av det nya systemet. Möjligt dom kört med nyckelindex 21 men det har jag inget minne av.
    Näe köp inget av den personen.

Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Tackad
    53 gånger
    Han är bara en skojare, det finns inga gratis kort osv till något krypteringssystem numera.

Dom har stoppat allt det där och skulle det eventuellt vara så att det skulle knäckas så kan de flesta system (conax, NDS osv) bara ändras om lite så funkar det i alla fall inte.

NDS är det sämsta systemet ur användarnas perspektiv då det inte finns CAM moduler plus att SKY/SKY italia/Viasat använder egna modifierade varianter så dom är inte kompatibla med varandra :/

Conax är klart bättre. Då kan man använda vilket PVR system man vill osv.

De är lite surt med NDS men det är förmodligen så att sky digital (uk), Viasat osv vill styra sina kunder till dom boxar som de kan köpa in billigt och påtvinga oss konsumenter. Fult tycker jag.

Därav kortdelning som numera är populärt, de fungerar, och finns folk som kör detta. Piratkort, gratis koder är bara bluff. Oavsett vad folk säger.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss