Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Konstig bild på tvn.

  1. #1

    Konstig bild på tvn.

    För ett tag sen började jag få lite konstig bild på min tv. Så här ser den ut: ) (
    Hoppas ni försår. Det blev så med en gammal tv jag hade (Som var för gammal helt enkelt.) men skillnaden nu är att om man lyfter lite bak på tvn så blir bilden rätt igen och om man lyfter för mycket så går bilden utanför skärmen :?
    Nu har jag iaf öppnat den och testat att lyfta lite här och var men, absolut inget händer.
    Den är inte precis ny, vet inte hur gammal men den är över 15 år. En philips något. Svart om det nu skulle hjälpa någon... Någon som vet vad det kan vara? Känns ju lite fel att kasta ut en fungerande tv.

  2. #2

    Re: Konstig bild på tvn.

    Citat Ursprungligen postat av electrified
    För ett tag sen började jag få lite konstig bild på min tv. Så här ser den ut: ) (
    Hoppas ni försår. Det blev så med en gammal tv jag hade (Som var för gammal helt enkelt.) men skillnaden nu är att om man lyfter lite bak på tvn så blir bilden rätt igen och om man lyfter för mycket så går bilden utanför skärmen :?
    Nu har jag iaf öppnat den och testat att lyfta lite här och var men, absolut inget händer.
    Den är inte precis ny, vet inte hur gammal men den är över 15 år. En philips något. Svart om det nu skulle hjälpa någon... Någon som vet vad det kan vara? Känns ju lite fel att kasta ut en fungerande tv.
    Kan vara nåt elektriskt som stör, eller så har Du högtalare som inte är skärmade, för nära Tv:n.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  3. #3

    Re: Konstig bild på tvn.

    Citat Ursprungligen postat av humlan57
    Citat Ursprungligen postat av electrified
    För ett tag sen började jag få lite konstig bild på min tv. Så här ser den ut: ) (
    Hoppas ni försår. Det blev så med en gammal tv jag hade (Som var för gammal helt enkelt.) men skillnaden nu är att om man lyfter lite bak på tvn så blir bilden rätt igen och om man lyfter för mycket så går bilden utanför skärmen :?
    Nu har jag iaf öppnat den och testat att lyfta lite här och var men, absolut inget händer.
    Den är inte precis ny, vet inte hur gammal men den är över 15 år. En philips något. Svart om det nu skulle hjälpa någon... Någon som vet vad det kan vara? Känns ju lite fel att kasta ut en fungerande tv.
    Kan vara nåt elektriskt som stör, eller så har Du högtalare som inte är skärmade, för nära Tv:n.

    mvh humlan.
    Jo jag har två ganska stora högtalare brevid tvn. Men varför går det bra om jag lygter då?



    Nu har jag grejat lite och märkt att om man lyfter i ena hörnet av kortet som sitter i botten (Med alla prylar på) så blir bilden bra (Bortsätt att jag vart på alla inställningsskruvar.) Lyfter man för mycket så blir bilden för stor.

  4. #4

  5. #5

    Re: Konstig bild på tvn.

    Citat Ursprungligen postat av electrified
    Citat Ursprungligen postat av humlan57
    Citat Ursprungligen postat av electrified
    För ett tag sen började jag få lite konstig bild på min tv. Så här ser den ut: ) (
    Hoppas ni försår. Det blev så med en gammal tv jag hade (Som var för gammal helt enkelt.) men skillnaden nu är att om man lyfter lite bak på tvn så blir bilden rätt igen och om man lyfter för mycket så går bilden utanför skärmen :?
    Nu har jag iaf öppnat den och testat att lyfta lite här och var men, absolut inget händer.
    Den är inte precis ny, vet inte hur gammal men den är över 15 år. En philips något. Svart om det nu skulle hjälpa någon... Någon som vet vad det kan vara? Känns ju lite fel att kasta ut en fungerande tv.
    Kan vara nåt elektriskt som stör, eller så har Du högtalare som inte är skärmade, för nära Tv:n.

    mvh humlan.
    Jo jag har två ganska stora högtalare brevid tvn. Men varför går det bra om jag lygter då?



    Nu har jag grejat lite och märkt att om man lyfter i ena hörnet av kortet som sitter i botten (Med alla prylar på) så blir bilden bra (Bortsätt att jag vart på alla inställningsskruvar.) Lyfter man för mycket så blir bilden för stor.

    Då ändras magnetfältet runt Tv:n, men troligen har bilden förvrängts på annant sätt istället, t.ex felaktiga färger.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  6. #6
    Jag skulle råda dig att slänga ut fanskapet. En TV har väl en 10-15 år som livslängd. Så att börja repa en så pass gammal TV är inte lönt. Lagar du ett fel så kommer det ett nytt inom kort.

    Desutom får du en 28 tummare för 1500 :-

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Mozer
    Jag skulle råda dig att slänga ut fanskapet. En TV har väl en 10-15 år som livslängd. Så att börja repa en så pass gammal TV är inte lönt. Lagar du ett fel så kommer det ett nytt inom kort.

    Desutom får du en 28 tummare för 1500 :-
    Den här tvn står brevid datorn och används bara till att titta på film på, känns inte värt att köpa en ny så jag tänkte att om det är enkelt att fixa så varför inte? Men jag funderar på att dra en sladd till den "riktiga" tvn istället.

Liknande ämnen

  1. Konstig bild med ProgDVB
    Av clarsson89 i forum HTPC
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-31, 16:16
  2. Konstig startsida!!??
    Av Dedu i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-30, 12:05
  3. Konstig kod..!!
    Av Amigo73 i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-03-18, 16:58
  4. Konstig bild? Grå/grön -aktig!
    Av Fimpan i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-10-19, 19:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss