Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Dansk tv har börjat testsända

  1. #11
    Det finns massa frekvenser att ta av om man bara vill, så max är det knappast. När det analoga är släckt och våra grannar anpassat sig finns det massor med plats.
    6 muxar är dock en bra nivå, det ska trots allt finnas saker att sända också. Men inte max.

    När MPEG4 och framtida ännu effektivare kodningstekniker slår igenom så behövs knappast mer än 5-6 muxar ändå.

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av Ballatin
    Sändaren som tas in i Ängelholm är huvudsändaren i Köpenhamn. Tyvärr vet jag inte vilka frkvenser mer än att de sänder på kanal 51. Då jag själv bor i Göteborg fast jag är från SKåne så kan jag inte testa detta själv,men mina föräldrar gjorde en kanalsökning och fick in dessa kanaler.

    Njaa.. Kanalkrockar har vi inga här nere.. Bor de i Ängelholm så har de de digitala på 22,25,41,61 och 64. Analogt tar de in på 38,55 och TV4 antingen från Halmstad på 45 eller Helsingborg på 59.. Så att danskarna sänder på 51 ställer inte till nåt problem alls i dessa trakterna.

    Sen kan du vara ganska säker på att ingen väljer frekvenser utan att ha haft ganska ingående kontakter med länderna runt omkring..

  3. #13
    Bor i Lund och tar in dom danska kanalerna..
    Men jag har iofs en svensk och en dansk antenn på taket, antar att man kanske måste ta och byta kabel bak i boxen då?

    (borde kanske haft en antenn som tar in båda)..

  4. #14
    Det e ju nu det börjar bli enkelt... Ta bara en vanlig fördelare eller ett filter med 2 UHF ingångar och en utgång och rikta en antenn mot den svenska sändaren och en mot den danska... Färdigt.....

  5. #15
    Går utmärkt in strax öster om Trelleborg med en existerande Köpenhamn UHF antenn!

Liknande ämnen

  1. Dansk Toto!
    Av zanzara i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-02-16, 20:29
  2. TV3 och ZTV sändningarna har börjat!!!!
    Av bobsyeruncle i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-03-15, 16:42
  3. Dansk Digitalbox
    Av pirated i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-23, 14:24
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-14, 21:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss