Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Trådlöst nätverk

  1. #1

    Trådlöst nätverk

    Har bestämt mig för att köpa en DM 500-c och har ett par frågor.
    1. Vilket är det billigaste sättet att få Dreamboxen trådlöst nätverksansluten?

    2. Vart ska jag köpa min box? Någon idé att beställa från tyskland? Någon bra tysk sida att rekomendera?

    Tacksam för all hjälp!

  2. #2
    En brygga är allt Du behöver till DB:n, vilket jag själv använder. Den "kopplas" såklart mot en trådlös router eller accespunkt ansluten till routern.

    Eftersom jag själv säljer Dreambox + allt för Tv/sat/cable/Boxer å datorer + all annan elektronik, så lämnar jag fråga 2 öppen.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  3. #3
    Men är inte sådan trådlösa adaptrar ganska dyra? Fungerar det inte med USB nätverksadapter? Tänkte att boxen har väl USB kontakt?

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av ehrlin
    Men är inte sådan trådlösa adaptrar ganska dyra? Fungerar det inte med USB nätverksadapter? Tänkte att boxen har väl USB kontakt?
    Inte 500:a boxarna, utan bara de större varianterna. Jo dom kostar en del, men det är den lösningen som finns. Du kan ju alltid höra av dig på Skype (humlan57) eller så ringer Du mig direkt på telnr 060-92050. Det är mitt direktnummer för Datafixaren/Support.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  5. #5
    Dlink 810 är en trådlös nätverksbrygga som lär fungera bra..

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av majk
    Dlink 810 är en trådlös nätverksbrygga som lär fungera bra..
    jo jag har en dlink 810 till min xbox men den är ju rätt dyr, typ 700. Kanske funkar att dela den på två med en hub, jag kommer kanske inte använda både xbox och dreambox på full kapacitet samtidigt.

  7. #7
    jo jag har en dlink 810 till min xbox men den är ju rätt dyr, typ 700. Kanske funkar att dela den på två med en hub, jag kommer kanske inte använda både xbox och dreambox på full kapacitet samtidigt.[/quote]

    borde inte vara några probem att sätta en switch där.. Har för mig att den klarar 108 megabit också så kapacitetsbrist skall du ju inte få. Streamar du med VLC ifrån boxen så tar det kanske 6 - 7 meg..

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    557
    Tackad
    1 gånger
    Ett varningens ord dock.
    Om du ska CSa så är det nog inget problem med wireless men en gissning är att du kan glömma allt vad inspelning över nätet heter om du kör trådöst.
    Ok det står 108Mbit men det är högst sporadiskt om ens någonsin.
    Realtids streaming körs bäst i kabel.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av eviln
    Ett varningens ord dock.
    Om du ska CSa så är det nog inget problem med wireless men en gissning är att du kan glömma allt vad inspelning över nätet heter om du kör trådöst.
    Ok det står 108Mbit men det är högst sporadiskt om ens någonsin.
    Realtids streaming körs bäst i kabel.
    Okej. Någon som provat att spela in trådlöst? Får väl ha en kabel att lägga över golvet när jag vill spela in.

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    557
    Tackad
    1 gånger
    Jag kan inte ens köra VLC över det trådlösa nätet...say no more.

Liknande ämnen

  1. Trådlöst nätverk DB7020
    Av skräddaren i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-11-17, 15:03
  2. Problem med trådlöst nätverk
    Av zyz i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 15:49
  3. TRÅDLÖST NÄTVERK
    Av el guapo i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-10, 13:03
  4. Svar: 21
    Senaste inlägg: 2005-02-25, 06:56
  5. Trådlöst nätverk
    Av lassesv i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-01-17, 12:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss