Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: SUDOKU

  1. #11
    Hmm, ja där ser man. De där två lösningar verkar ju vara korrekta när jag kikar på dem. Att det finns flera lösningar kan ju vara en bieffekt av att sudokupusslen är handgjorda. Eller okej, de verkar handgjorda eftersom vissa pussel som jag har stött på hittils är för symmetriska för att slumpvist ha skapats av en sudokugenerator.

    När jag tänker efter så tror jag faktiskt att jag gjorde ett sånt pussel här via comhit, där jag var helt säker att alla siffror satt rätt när sista rutan var fylld men så klagade den ändå. Jaja, vad ska man göra ;-) Lycka till med pusslandet iaf.

    /tb0ss

  2. #12
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    jo alla gamepacks är ju handgjorda. tråkigt att det ska behöva förekomma sådana här "fel", men vet inte riktigt vad jag ska göra åt det :P

  3. #13
    De finns ju ett 10-tal olika lösningar på varje bricka.
    Om man googlar efter soduko solver så hittar man prg som kan generera en massa altenativ.

  4. #14
    bättre än de sudokus som måste lösas genom att chansa, jag har som tur va inte sett några sådana här ännu, men de kanske kommer, vem vet.
    ca 1-2% av alla sudokus som finns måste lösas med minst 1 chansning

Liknande ämnen

  1. Sudoku
    Av PePe i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-20, 22:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss